Beställare till vård- och omsorgsförvaltningen

Beställare till vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Är det dags för nya utmaningar? Som beställare hos oss erbjuder vi dig ett varierat och stimulerande uppdrag där du får chansen att växla mellan idéerna, förvaltandet och möjligheten att arbeta nära våra verksamheter. Vi är idag sju medarbetare med olika inriktningar men med ett gemensamt intresse, att bidra till god kvalité inom vård och omsorg.

Vård- och omsorgsförvaltningens uppgift är att bistå nämnden för personer med funktionsnedsättning och äldrenämnden med sakkunskap inom respektive verksamhetsområde. Förvaltningens samlade uppdrag är att utarbeta underlag för beslut i strategiska frågor, beställa och upphandla vård- och omsorg, omvärldsbevaka samt att följa upp och utvärdera verksamheter. Förvaltningen ansvarar också för både myndighetsutövning och utförande av vård och omsorgsverksamhet inom de båda nämndernas områden.

Läs gärna mer på www.vasteras.se/vårdochomsorgsförvaltningen

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som beställare riktad mot nämnden för personer med funktionsnedsättning får du vara med i hela processen; från beställning eller upphandling av verksamheter till uppföljning och utveckling. Du författar och reviderar upphandlingsdokument samt utvärderar inkomna anbud. I rollen ingår även att följa upp ingångna avtal för att säkerställa att kommunen erbjuder god vård och omsorg som följer lagstiftning, riktlinjer och avtal. Du deltar även i arbetet med att ta fram krav, riktlinjer och beslutsunderlag för verksamheter inom SoL och LSS.

Tillsammans med dina kollegor driver du utvecklingsarbetet framåt inom våra områden. I uppdraget ingår även att redovisa muntligt och skriftligt till nämnderna inför beslut. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra enheter inom Västerås stad, våra politiker samt externa aktörer och leverantörer. Ett spännande och utvecklande uppdrag helt enkelt!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetat i någon form av ledande befattning inom området funktionsnedsättning och som har gedigen kunskap och arbetslivserfarenhet inom området. Det är viktigt att du känner dig säker på styrande lagstiftning, d v s LSS och SoL och att du har en relevant akademisk utbildning. Har du kunskaper om upphandlingslagstiftningarna LOU och LOV är det meriterande liksom erfarenhet av arbete med upphandling, avtalsskrivning och/eller verksamhetsuppföljning. Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Som person är du trygg, professionell och ansvarstagande. Du planerar och strukturerar ditt arbete effektivt, är uthållig, motiverad och målinriktad.

Du är tydlig i din kommunikation, har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och producerar egna dokument av hög kvalité. Du bör trivas i en roll där du får tänka strategiskt och du har ett brett perspektiv på frågor. En god samarbetsförmåga och att du trivs i en utåtriktad roll är viktigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2020
  • Ansök senast: 15 september 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


12 november 2024