OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Arbetsbeskrivning
Stockholms stad hyr lokaler för drygt fyra miljarder kronor per år.
Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på 20 000 kontrakt med 800 värdar.
Serviceförvaltningens verksamhetsområde lokalplanering är en interkonsultfunktion som utgör stadens spetskompetens i lokalfrågor. Till denna uppdragsfinansierade verksamhet kan stadens förvaltningar vända sig för att få hjälp och stöd i större lokalfrågor som verksamhetsanpassningar, inhyrningar samt ny-, om- och tillbyggnader. Även stöd inom vissa specialistområden kan lämnas. En verksamhet ska kunna lämna ett lokalprojekt eller lokalfråga till serviceförvaltningen lokalplanering och känna sig trygga i att de får ett professionellt och korrekt stöd. Idag består avdelningen av beställarombud/projektledare, arkitekter, systemförvaltare och hyresförhandlare. För närvarande består verksamheten av sexton personer.
Arbetsuppgifter
Som beställarombud/projektledare arbetar du som internkonsult och stödjer stadens verksamheter främst vid beställningen av ny-, om- och tillbyggnader av lokaler. Du är alltså hyresgästens ombud i förhållande till fastighetsägaren och fungerar som en översättare mellan verksamhetens behov och önskemål i relation till fastighetsägaren. Det innebär vanligtvis ett helhetsansvar för projektet enligt den överenskommelse som upprättas med den beställande verksamheten. Vid behov svarar du för att ta in den specialistkunskap som krävs. Målsättningar är att lokalerna ska vara så kostnadseffektiva och funktionella som möjligt.
Som internkonsult debiteras den tid man arbetar i projekten. Det förutsätter en professionell hållning för att kunderna ska känna sig trygga i att de får det som efterfrågas. Därför måste man snabbt kunna sätta sig in i behoven för den aktuella verksamheten. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna där allas kompetenser tas till vara.
Arbetet förutsätter att du är initiativrik, drivande, självständig samt gillar att ständigt lära dig nya saker.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med relevant inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten
- Erfarenhet av arbete med it-stöd
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
- Erfarenhet av att projektleda stora och komplicerade projekt
Det är meriterande om du har erfarenhet av primärkommunal verksamhet i allmänhet och inom Stockholms stad i synnerhet. Arbete med verksamhetslokaler för primärkommunal verksamhet är starkt meriterande. Det är även starkt meriterande om du har jobbat med beställning av verksamhetslokaler ur ett hyresgästperspektiv.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid följande personliga egenskaper:
Som person är du självgående, uthållig och strukturerad. Du driver processer och arbetar tills projektet är slutfört. Du har förmåga att sätta dig in i andra perspektiv och se helheten, samtidigt som du ser detaljernas betydelse för att nå långsiktiga mål. Vidare är du kreativ, du kommer med nya idéer och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken. Rollen kräver att du har en tydlig kommunikation genom att du säkerställer att budskap når fram samt att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Då arbetet innefattar många kontaktytor såväl interna som externa, krävs en mycket god samarbetsförmåga genom att du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Det förutsätter att du bygger upp goda relationer med kunder, medarbetare och chefer.
Du har en hög personlig mognad, god självinsikt och förhåller dig professionell i arbetet. För att trivas i rollen bör du attraheras av servicefokuset i förvaltningens uppdrag och drivas av att förstå stadens verksamheter. Provanställning kan komma att tillämpas
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Lundberg, verksamhetsområdeschef
08-508 117 70
Adrian Malmberg, HR-konsult
08-508 117 31
Adrian Malmberg, HR-konsult
08 508 11 731
Thomas Lundberg, verksamhetsområdeschef
08 508 11 770