OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbetat med orderadministrering och vill vara med på en tillväxtresa. Är du dessutom självgående, flexibel och social med erfarenhet i affärssystem? Då vill vi "träffa" dig!
För kunds räkning söker vi en beställning- och leveranskoordinator, till vår kund i stark tillväxt i Solna med start omgående och i minst 6 månader.
Vår kund arbetar med att skapa hållbara laddlösningar för elbilar genom svensk innovation.
Ansvarsområden
Som beställning- och leveranskoordinator arbetar du med kundorder, lägga in order i systemet, kommunicera med kund, planera order tillsammans med produktionen. Vidare hanterar du även plocklistor, bokar transport osv. Arbetet innebär mycket intern kommunikation och samarbete mellan våra olika avdelningar, med våra lager och fabriker för att säkerställa en god levererans till våra kunder.
Arbetsuppgifter:
Ta emot löpande ordrar från befintliga kunder
Bekräfta ordar och koordinerar hela flödet från logistikcentral tills leveransen gått till kund
Boka transporter
Följa upp när något gått fel och hitta lösningar
Kommunicera och följa upp gentemot kund
Mäta leveransstatistik på leveranser ut till kund
Här har du en möjlighet att komma in på ett spännande företag i stor tillväxt. Företaget har dubblat personalstyrkan under förra året. Det händer mycket på arbetsplatsen och man arbetar med frihet under ansvar.
Kundens mål är att erbjuda bättre, enklare och smartare lösningar för ägare av elbilar. De ligger i framkant och önskar driva utvecklingen av smart och hållbar elbilsladdning framåt.
Kvalifikationer
Administrativ, strukturerad, effektiv person
Positiv, engagerad och trivs i en scale-up där processer och arbetssätt utvecklas
Fallenhet för system (lätt att lära nya affärssystem etc)
God kommunikativ förmåga (Svenska/engelska)
Kan vara relativt junior (några års admin erfarenhet efter gymnasiet, nyexaminerad från universitet)
Meriterande
• Kunskaper i affärssystemet Monitor
• Kinesiska i tal och/eller skrift
• Danska, norska, tyska språket
• Gymnasieutbildning
Vem är du?
Vi söker dig som har liknande erfarenheter sedan tidigare och som vill vara med på en tillväxtresa. Du är snabblärd, flexibel och vågar ta egna initiativ samt är självgående, ordningsam, social och framåt. Vidare är du prestigelös, stresstålig, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, har ett driv och är samarbetsvillig. För att trivas i rollen behöver du vara orädd för att ta egna initiativ, kunna lösa nya situationer och arbeta i team.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044