Beställningsansvarig, Solna

Arbetsbeskrivning

-ansvara för beställning och styrning av tjänster inom området internservice Vi söker en beställningsansvarig till huvudkontoret i Solna. Kronofogden utvecklar sitt huvudkontor för att leda och styra verksamheten som omfattar 2 400 medarbetare i hela landet. Ditt nya jobb innebär spännande och utvecklande arbetsuppgifter som beställningsansvarig på myndighetsövergripande nivå.[Du arbetar nära myndighetsledningen och rapporterar till ekonomidirektören. Din huvuduppgift blir att vara ansvarig beställare och behovsansvarig för vissa tjänster, företrädesvis inom området internservice. Tjänsterna köper vi huvudsakligen från verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogdemyndigheten (VE).[ Som beställningsansvarig bedömer du organisationens efterfrågan av dessa tjänster på både kort och lång sikt. Du säkerställer att de som använder tjänsterna får ändamålsenlig information, stöd och nödvändig styrning. Kvalitetssäkring och uppföljning av hur tjänsterna fungerar är också en viktig del av ditt arbete. I rollen ingår även att representera myndigheten vid avtalsdiskussioner med verksamhetsstöd samt att skapa och upprätthålla ett stort kontaktnät inom både Kronofogden och verksamhetsstöd. Du kommer även att arbeta med frågor om kostnadsfördelning och med andra närliggande arbetsuppgifter. Vi söker dig som har arbetat med motsvarande eller närliggande arbetsuppgifter, exempelvis upphandling av tjänster, gärna i en geografiskt spridd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av redovisningssystem eller affärssystem, t ex Agresso. Självklart är du en erfaren användare av Microsoft Office och i synnerhet Excel. Du har högskoleexamen, gärna inom områdena ekonomi eller juridik. Som person är du affärsinriktad, drivande och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat, noggrant och helhetsinriktat och har god analytisk förmåga. Du växlar snabbt om från strategiskt och långsiktigt till mer operativt arbete i form av exempelvis stöd och uppföljning. Du är en god kommunikatör med ett lyhört och pedagogiskt förhållningssätt. I din roll har du många och varierande kontakter som också kräver god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som präglas av öppenhet och respekt där vi har tilltro till varandras vilja och förmåga att utvecklas och ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogdemyndigheten
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 november 2009
  • Ansök senast: 12 november 2009

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

.
., .

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010