OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skånetrafikens Kundserviceavdelning söker
Skånetrafiken är en förvaltning inom region Skåne.Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur.Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 50 tåg och 750 bussar.Antalet anställda är ca 110 varav hälften är placerade i Hässleholm (administration).Kundserviceavdelningen består av ca 80 personer som primärt arbetar med kundservice och försäljning.
Tjänsterna är intermittenta timanställningar, med placering främst vid beställningscentralen i Lund.Arbete i Helsingborg kan förekomma.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst i att ta emot och samordna beställningar av sjukresor och närtrafik via telefon.I tjänsten kommer även telefonbaserade upplysningstjänster för Skånetrafikens resenärer att ingå.
Kvalifikationer
Du skall ha grundutbildning på gymnasienivå och goda kunskaper i engelska.Ytterligare språkkunskaper är meriterande.Vidare skall du ha erfarenhet av servicearbete med kundkontakter.Personliga egenskaper som servicekänsla, social kompetens, noggrannhet och självständighet är av stor vikt.Humor och spontanitet är andra egenskaper som vi värderar högt.Har du även goda kunskaper om färdtjänst, sjukresor och övriga samhällsbetalda resor är det meriterande.
Upplysningar
Sista ansökningsdag 2006-09-30.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00