OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna.
Dalatrafiks huvuduppgift är att med lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn 2007:1092 (LUF) som stöd, affärsmässigt och i konkurrens, upphandla persontrafik i perioder om fem till tio år. Dalatrafik ställer bl.a. krav på miljöansvar, kvalité och fordonsstandard samt bestämmer om trafikutbudet i samråd med länets kommuner.
Vi samordnar också tidtabeller och priser. Vi utvecklar försäljningskanaler och biljettutbud. Vi marknadsför också trafiken och de resmöjligheter som finns. Vårt arbete utgår från kundens perspektiv.
ARBETSBESKRIVNING
Söker du ett roligt jobb med daglig kundkontakt?
Vi söker en person till vår beställningsmottagning servicecenter som är lösningsorienterad och har en positiv och professionell inställning. Om du dessutom kan leverera en förstklassig service och få våra resenärer att stå i centrum, då är detta uppdraget för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för beställningsmottagare är att via telefon och mail ta emot bokningar, ändringar och avbokningar av resor inom servicetrafiken. Vi internutbildar inom befintliga regelverk för servicetrafik, legitimering/resetillstånd. Arbetstiderna är varierande från tidig morgon till sen kväll samt även helger.
I servicetrafiken ansvarar vi även för trafikledning. Trafikledningens arbetsuppgifter inkluderar bland annat att planera och optimera våra transporter för att säkerställa att tillgängliga fordon nyttjas på bästa sätt, daglig kontakt med förarna mm. För rätt person finns möjligheten att vidareutvecklas mot rollen som trafikledare.
Placeringsort Borlänge
KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbete alternativt trafikledning. Det är meriterande om du har utbildning inom telecoachning eller kundtjänst eller en eftergymnasial utbildning med inriktning mot transport eller logistik. Då arbetet innebär daglig kontakt med olika intressenter behöver du kunna kommunicera mycket bra i svenska i både tal och skrift samt muntligt i engelska.
Krav för tjänsten:
. Gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbete.
. Kan kommunicera mycket bra i svenska i tal och skrift samt muntligt i engelska.
. Goda data- och telefonvana
Meriterande för tjänsten:
. God lokalkännedom i Dalarna
. Utbildning inom telecoachning eller kundtjänst eller liknande.
. Eftergymnasialutbildning inom transport eller logistik
. Tidigare arbete inom taxi-, buss- eller förarbranschen
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du behöver ha ett personligt engagemang och en god förmåga att bemöta resenärer och förare. Att samarbeta med andra och utföra ditt arbete med hög kvalitet är något som du värdesätter i ditt arbete. Kundfokus är något som präglar ditt arbete.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064