Beställningsmottagare Serviceresor, Länstrafiken Kronoberg, timanställning

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Serviceresor är en beställnings- och samordningscentral för färdtjänst, sjukresor och annan anropsstyrd trafik i Kronobergs län. Vårt uppdrag är att ta emot beställningar och samordna resor så effektivt som möjligt, med resenärernas önskemål om trygghet och service i centrum. Våra uppdragsgivare är 6 av länets kommuner och Region Kronoberg.


ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta arbetsuppgifter som beställningsmottagare består av att via telefon/fax/mail ta emot och lägga in beställningar av färdtjänst, sjukresor och andra anropsstyrda resor i vårt system. l ditt arbete medverkar du även till att upprätthålla och utveckla beställningscentralens relationer med kunder, uppdragsgivare och transportörer.

Arbetstiden är schemalagd vilket innebär tjänstgöring såväl dag- som kvällstid och helger, dvs oregelbundna arbetstider.


KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning samt uttrycker dig väl i svenska språket, i både tal och skrift. Erfarenhet av trafikledning samt god kännedom om länet är meriterande. Tjänsten ställer stora krav på servicekänsla och att du har lätt för att kommunicera på ett tydligt sätt med människor, även under stressade situationer. Det är viktigt att du kan ställa om till nya förutsättningar med kort varsel och att du kan arbeta effektivt och systematiskt. Du har en god organisatorisk- och analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt med datorn som arbetsredskap. Du har mycket lätt för att samarbeta och är utåtriktad och med ett positivt synsätt. Vi förutsätter att du är ansvarskännande, noggrann och lojal. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veksamhetschef Sunny Sandström
0470-58 30 60
HR-chef Camilla Löfstrand
0470-58 30 55
Internatsföreståndare Cornelia Gylfe

Rektor Uffe Tannerfalk

HR-specialist Sara Svensson
0470-58 70 24
Avdelningschef Paula Silvert
0470- 58 79 19
Avdelningschef avd 2 Marie Karlsson
0372-58 50 36
HR-specialist Jenny Nordin
0470-58 97 07
Avdelningschef Bukurije Kunushevci
0470- 58 67 18
Avdelningschef Peter Tjelander
0470-58 65 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Timlön
  • Timavlönad. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Efter överenskommelse.
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024