OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceresor
Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.
Vår verksamhet
Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag?
Vi söker nu serviceinriktade beställningsmottagare med god samordningsförmåga för timanställning vid vår enhet för beställning av sjukresor.
Att jobba hos oss innebär att underlätta vardagen för våra resenärer varje dag, och att möta behoven i ett växande län. Avdelningen för Serviceresor ansvarar för länets sjukresor och samordnar den särskilda kollektivtrafiken i länet. Den 1 april utökades avdelningen med en beställningscentral för sjukresor. Beställningscentralen består av ett tiotal medarbetare och ansvarar för utförande av beställningar och trafikledning av sjukresor.
Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en arbetsplats med god arbetsmiljö, som ger utrymme för personlig och professionell utveckling.
Ditt uppdrag
Som beställningsmottagare ansvarar du för att ta emot beställningar av sjukresor, huvudsakligen per telefon, samt trafikledning av sjukresor. I rollen måste du vara stresstålig, ha god simultanförmåga och kunna fatta snabba beslut.
I rollen som beställningsmottagare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Ta emot beställning via telefon
• Planera in sjukresor i planeringssystemet
• Bevakning, trafikledning och uppföljning av trafiken
• Kontakt med taxibolag som utför trafiken
• Kontakt med sjukvården, larmcentralen, anhöriga och patienter
I arbetet har du ett nära samarbete med dina kollegor och våra samarbetspartners. På förvaltningen värdesätter vi teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för gemensam framgång.
Då verksamheten måste vara igång dygnet runt ingår skiftarbete och arbete på oregelbundna tider så arbetstiderna inkluderar både dagtid, kvällar, och nätter under vardagar och helger.
Dina kvalifikationer
Krav:
Gymnasieexamen
Erfarenhet av att serva kunder via telefon
God datorvana och lätt för att söka information och sätta dig in i nya system
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Meriterande:
Erfarenhet av telefonistarbete i växel och andra samordningsarbeten
Erfarenhet av systemet PlanIT
Vi ser gärna att du har god lokalkännedom i Uppsala.
Din kompetens
Du har ett grymt bemötande, är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och är noggrann. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi erbjuder
Anställningen är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse i verksamhet med skiftgång inklusive nattarbete, alla dagar i veckan.
Urval och intervjuer sker löpande.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Avdelningschef, Ellen Åberg, 018-611 19 47, ellen.aberg@regionuppsala.se
Fackliga parter nås via växeln 018-611 00 00.
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.