OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du en person som har lätt för att kommunicera och en god förmåga att skapa relationer? Är det därtill självklart för dig att alltid ge bästa möjliga service med ett leende på läpparna och gott bemötande? Då kan du vara den vi söker när vi nu välkomnar nya kollegor för både tillsvidareanställning och vikariat till affärsområde (AO) Serviceresor.
AO Serviceresor delas in i två delar, sjukresor och färdtjänst och verkar i dagsläget i 26 kommuner. Varje dag reser cirka 6 000 resenärer med våra 450 serviceresefordon. Vi hjälper till att underlätta resandet för personer som annars hade haft svårt att komma till och från vårdbesök, arbete och sociala aktiviteter.
Idag är vi cirka 140 medarbetare på AO Serviceresor som hanterar handläggning av färdtjänst, sjukresor, bokning/planering av serviceresor på beställningscentralen, kundnära tjänster samt affär. Inom affärsområdet finns verksamhetspoolen, en resurs-enhet som tillhandahåller medarbetare för att täcka vakanser inom beställningsmottagningen, trafikledningen och kundtjänst. Vi bedriver verksamhet dygnet runt, årets alla dagar.
ARBETSUPPGIFTER
Som beställningsmottagare har du en central roll inom AO Serviceresor tillsammans med kollegor, operativ beställningsmottagare och enhetschefer. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att via mejl och telefon ta emot beställningar och boka serviceresor i vårt bokningssystem. Det inkluderar sjukresor, färdtjänstresor, närtrafik och anropsstyrd linjetrafik. Vidare upprätthåller och utvecklar du Serviceresors relationer med våra kunder och samarbetspartners. I din roll arbetar du närmast kunden och har i den kontakten möjlighet att skapa en unik relation.
Hos oss på Skånetrafiken får du utvecklas och växa som medarbetare genom att ta eget ansvar och samarbeta med olika avdelningar. Samarbete och förståelse för varandras styrkor ökar engagemang och kreativitet. Du behöver ha förståelse för att vi arbetar i en politiskt styrd verksamhet, vilket betyder att vi arbetar på uppdrag av politiken och följer deras direktiv och mål. För att du ska kunna inta rollen som beställningsmottagare behöver du ha ett empatiskt förhållningssätt och gott bemötande till andra människor.
Vårt nya moderna huvudkontor i Hässleholm ger utrymme till flexibla arbetssätt och tvärfunktionella möten. Här arbetar du aktivitetsbaserat och väljer arbetsstation utifrån dina behov för stunden. Du har möjlighet att fördela arbetsveckan mellan distansarbete och arbete på plats. Vårt huvudkontor ligger i anslutning till centralstationen. Hit reser du enkelt med tåg eller buss från hela Skåne.
Vi bedriver verksamhet dygnet runt, årets alla dagar. Arbetspassen är således fördelade över hela dygnet vilket innebär att arbetstiden förläggs såväl tidig morgon, sen kväll som natt.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du en godkänd gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundnära yrken så som bokningsvärd, kundtjänstmedarbetare eller callcenter. Har du telefoniutbildning med fokus på bemötande och samtalsteknik är det fördelaktigt för tjänsten. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom vården, där vi möter en stor del av serviceresors kundgrupp. Eftersom vår verksamhet är digital och medför arbete i olika typer av verksamhetssystem är det en förutsättning att du har god datorvana och det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera digitala verksamhetssystem.
Hos oss möts du av ett varierande arbete, vilket ställer krav på att du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete och ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du vågar fatta beslut inom ramen för ditt mandat med utgångspunkten att alltid göra det bästa för kunden. Stundtals är det många som ringer till oss och i dessa lägen är det viktigt att behålla lugnet och tillsammans med dina kollegor ta ansvar för att erbjuda en så bra service som möjligt. Vidare är det av vikt att du kan hantera en stor mängd information samtidigt som du pratar med kund i telefon. För oss är det även viktigt att du, precis som vi, är en ambassadör för vårt varumärke och våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00