OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Välkommen till Skånetrafiken, vi söker nu ett antal medarbetare inom affärsområde Serviceresor! Serviceresor delas in i två delar, sjukresor inom hela Skåne och färdtjänst i för närvarande 24 kommuner. Varje dag reser ca 5000 personer med våra cirka 370 serviceresefordon, personer som annars hade haft svårt att få ett fungerande liv genom att komma till och från vårdbesök, arbete och sociala aktiviteter. Vi gör helt enkelt stor skillnad varje dag för många skåningar. Som kund ska det kännas trevligt, tryggt och välkomnande i mötet med oss! Vi siktar på att leverera bästa möjliga service med hög punktlighet och god kundnöjdhet dygnet runt inom hela Skåne!
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att ge bästa möjliga service? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan du vara vår nästa medarbetare! Som beställningsmottagare ingår i dina arbetsuppgifter att via telefon och mail ta emot beställningar och boka serviceresor i vårt bokningssystem. Detta inkluderar sjukresor, färdtjänstresor, närtrafik och anropsstyrd linjetrafik. Du kommer även att upprätthålla och utveckla serviceresors relationer med våra kunder och samarbetspartners. Vi bedriver verksamhet alla årets dagar, dygnet runt. Arbetspassen är fördelade över hela dygnet vilket innebär tider såväl tidig morgon som sen kvällstid, även rena nattpass finns. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor såväl som enhetschef. Vi tror på att det är vi tillsammans som gör en skillnad för våra kunder!
Vi erbjuder ett arbete där du arbetar närmast kund och har i den kontakten möjlighet att skapa en unik relation. Du är en ambassadör för vårt varumärke och våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Arbetet är varierande och ställer krav på att du har förmågan att prioritera och ta egna initiativ och våga ta beslut inom ramen för ditt mandat med åtanke att alltid göra det som blir bäst för kund. Ibland är det många som ringer till oss i dessa lägen arbetar vi tätt tillsammans och det är viktigt att var och en av oss gör vad vi kan för att kunden ska få så bra service som möjligt och framförallt att vi behåller lugnet.
För att du ska kunna gå in i rollen som beställningsmottagare med självförtroende och förståelse för verksamheten så kommer du få genomgå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Hos oss på Skånetrafiken får du utvecklas och växa som medarbetare och det finns möjligheter till interna karriärvägar. Arbetet är förlagt i nyrenoverade lokaler på Skånetrafikens huvudkontor i Hässleholm, där du enkelt tar dig med tåg på 20 min från Kristianstad, 30 minuter från Lund, 45 minuter från Malmö och 1 timme från Helsingborg.
KVALIFIKATIONER
Är du en person som har lätt för att kommunicera och god förmåga att skapa relationer? Är det därtill självklart för dig att alltid ge bästa möjliga service med ett leende på läpparna, då tror vi att det är hos oss du ska arbeta som beställningsmottagare.
När det kommer till de formella kraven vill vi att du har avslutad gymnasieutbildning och att du har erfarenhet av kundnära yrken, såsom bokningsvärd, kundtjänstmedarbetare eller liknande. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundtjänst och callcenter och därtill har telefoniutbildning med fokus på bemötande och samtalsteknik. Det är vidare en förutsättning att du hanterar det svenska språket mycket väl, både i tal och skrift. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom vården, där vi möter en stor del av serviceresors kundgrupp Vår verksamhet är digital vilket innebär att vi arbetar i olika typer av verksamhetssystem, därför är det en förutsättning att du har god vana av hantera digitala verksamhetssystem. Vi har ofta fler än en datorskärm vilket gör att du måste kunna hantera en stor mängd information samtidigt som du har kund i telefon.
Stor vikt kommer läggs vid din personliga lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval - välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00