OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kan du konsten att balansera?
Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?
Betalningsföreläggande
Kronofogdens enhet Betalningsföreläggande beslutar om ett bevis, som visar att en skuld är riktig; ett utslag om betalningsföreläggande. Ett betalningsföreläggande är ett sätt att göra en skuld laglig. Innan vi fattar beslutet säkerställer vi att den som har en skuld att betala får en möjlighet att ta tillvara sin rätt.
Ditt nya jobb
innebär löpande handläggning och ärendehantering inom den summariska processen, som är ett förenklat rättegångsförfarande och används för att fastställa otvistiga anspråk och besluta om mål om handräckning.
Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Du kommer bland annat att granska underlag, fatta beslut och hantera mängder av registreringar. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder (sökande och svarande) såväl skriftliga som per telefon. Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Vi söker dig som har
• relevant avslutad treårig gymnasieutbildning
• minst ett års erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste fem åren
• mycket god förmåga att analysera och kritiskt granska ett material samt arbeta metodiskt och strukturerat
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• mycket god förmåga att planera, prioritera, och fatta beslut
• mycket god förmåga att samarbeta och ett förhållningssätt som stämmer med teambaserat arbetssätt
• en öppen och lyssnande attityd, samt god kommunikativ förmåga
• mycket god förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt sätt
• goda datakunskaper
• god förmåga att arbeta resultat – och målinriktat.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från Kronofogdemyndigheten, samt har studerat på högskola/universitet. Det är dessutom meriterande om du har talar fler språk än svenska. Tidigare erfarenhet av kundkontakter via telefon är också meriterande.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden – offensiv, pålitlig och hjälpsam.
Tjänsterna är både tillsvidare och tidsbegränsade. De tidsbegränsade anställningarna kan komma att förlängas.
Kronofogden tillämpar provanställning.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53