Beteendevetare

Arbetsbeskrivning

Om Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB
Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, vårdcentral, primärvårdrehabilitering och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar tillgänglighet, respekt, ansvar, kompetens och omtanke. Vi är en del av Praktikertjänst AB, Sveriges äldsta vårdföretag inom privat entreprenörsdriven hälso- och sjukvård.

Om Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB
Till vår HR-funktion söker vi nu en HR-generalist med arbetsmiljöinriktning. HR-funktionen är en specialistfunktion som består av personalchef, rekryteringsstrateg och personaladministratör.

HR ingår i en administrativ funktion som även består av ekonomi, kvalitet, kommunikation och marknad, medicinska sekreterare samt IT. Då vi är en liten administration arbetar vi prestigelöst och hjälper varandra vid arbetstoppar.

Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB är certifierat enligt ISO14001, ISO9001, AFS 2001:1 samt är HBTQ-certifierat av RFSL.

Arbetsuppgifter
I din roll som HR-generalist kommer du att vara ett chefsstöd inom HR-området, där du är ett stöd i att tolka lagar och avtal. Du identifierar behov av förhandling och genomför den samma.

Du kommer att vara en del av en eller flera ledningsgrupper och agerar där som verksamhetschefens stöd i HR-frågor. En annan viktig uppgift är att tillsammans med verksamhetschef fånga upp behov inom verksamheterna och arbeta förebyggande och proaktivt. Du coachar chefer i det dagliga arbetet samt är ett stöd vid svåra ärenden och är vid behov med vid möten som chefens stöd.

Du kommer att ha ett nära samarbete med rekryteringsstrateg och kommunikatör vad gäller behov inom rekrytering och marknadsföring.

Inom område arbetsmiljö arbetar du så väl strategiskt som operativt. Du är vår expert inom område sjukdom, rehabilitering och arbetsanpassning. Ditt uppdrag blir att identifiera förbättringspotential och utveckla arbetsmiljöområdet både generellt och i vårt ledningssystem.

Utbildningsinsatser inom HR-området kan förekomma, samt även övrigt förekommande arbetsuppgifter inom HR och administration.

Övrig information
Vi erbjuder en ny tjänst med stor möjlighet till egen påverkan av innehåll och arbetssätt. Ny idéer kan realiseras och du har goda möjligheter att påverka inom hela bolaget. Vi är ett lättrörligt och prestigelöst företag med god arbetsmiljö och roligt på jobbet.

Vi har väl fungerande rekryteringsprocess och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har 2-3 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har vana av ledningsgruppsarbete i en expansiv miljö. Vidare har du erfarenhet av arbetsmiljöarbete på operativ nivå och gärna också på strategisk nivå.

Du har examen från PAO-programmet eller motsvarande, alternativt dokumenterade kunskaper motsvarande detta och har goda arbetsrättsliga kunskaper. Generellt har du mycket god datavana och god svenska i tal och skrift.

Meriterande är utbildning inom arbetsmiljörätt eller tex internrevisorsutbildning. Du får gärna ha erfarenhet av Centuri och IA-systemet från AFA, eller andra dokuments- och avvikelsesystem. Även erfarenhet från HR+ och Medvind är önskvärt. Då vi är mångkulturella är det bra om du pratar andra språk än svenska.

Personliga egenskaper
Som person har du hög integritet i ditt arbete och trygg med din person och kompetens. Du är målinriktad och har en god förmåga att organisera och prioritera. Bygga relationer och skapa samarbete på kort och lång sikt är något som kommer naturligt hos dig. I ditt arbetssätt är du lyhörd för andras behov och ödmjuk i din framtoning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Jerand (ASIH)
08-586 21 019
Linn Jeppsson (Palliativa avd)
08-586 21 015
Anna Eiriksdottir
08-606 41 00
Madeleine Bäcklin
08-606 40 07
Marie Walheim
08-586 21 25
Jens Berggren
08-606 41 00
Caroline Oscarson
08-586 21 046
Ann-Lousie Rönnblad
070-466 93 08
Ann-Louise Rönnblad
08-586 21 028
Emma Wikell
08-606 41 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB Upplands Väsby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 40 timmar per vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidare med provanställning.
  • Publicerat: 29 september 2017

Besöksadress

Löwenströms väg 2
None

Postadress

Löwenströms väg 2
Upplands Väsby, 19445

Liknande jobb


Vi söker en psykolog till Jakobsbergs universitetsvårdcentral

Vi söker en psykolog till Jakobsbergs universitetsvårdcentral

26 november 2024

Psykolog till Bup Öppenvård Kristianstad

Psykolog till Bup Öppenvård Kristianstad

26 november 2024