OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Vi söker nu en ny kollega då en av våra nuvarande beteendevetare snart flyttar till annan ort. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta och vidareutvecklas i en kompetent och erfaren arbetsgrupp som tillsammans med enhetens ledning har god kunskap och erfarenhet av verksamheten. Tjänsten är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att arbeta drivande och utvecklande? Vill du dessutom arbeta motiverande och skapa förutsättning till ett självständigt liv? Då är du välkommen att söka till oss!
Som beteendevetare/boendestödjare kommer du att vara delaktig i det dagliga arbetet kring brukaren där du stödjer brukaren i hemmet och i sociala sammanhang. Du kommer även att ha ansvar för att arbeta utvecklande och drivande i arbetet med brukarna. Arbetet innebär också att du motiverar med syfte att få en väl fungerande vardag samt en meningsfull och stimulerande fritid utifrån brukarens vilja och behov. En annan viktig del i arbetet är dokumentationen och som beteendevetare kommer du att ge stöd till kollegor i både dokumentation och brukarfrågor. Arbetet sker även med enhetens ledningsgrupp och det förekommer samverkan med områdets sjuksköterska och externa parter.
Arbetet sker på schema, dag kväll och helg. Som anställd erbjuds du aktuella vidareutbildningar(exempelvis MI) och handledning.
KVALIFIKATIONER
Som beteendevetare vill vi att du har högskoleutbildning inom exempelvis beteendevetare, socionom, socialpedagogik eller liknande. Vidareutbildning inom MI, PFA, tydliggörande pedagogik eller alternativ kommunikation är meriterande.
Vi ser att du som söker gärna har minst sex månaders erfarenhet av arbete med aktuell målgrupp. Du är van att bemöta individer med psykisk ohälsa samt erfarenhet av att arbeta med utmanande beteende. Tidigare erfarenhet av dokumentation och förståelse för genomförandeplanens betydelse för arbetet är starkt meriterande. Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift och gärna se dokumentation som en stimulerande del i arbetet.
I din yrkesroll är du trygg, prestigelös och säker i dig själv. Du innehar ett eget driv och en vilja till att utvecklas, för både dig själv, gruppen och brukarna. I det dagliga arbetet med brukarna krävs det att du har ett stort engagemang, ett lösningsfokuserat tankesätt och att du är lyhörd för brukarens behov och önskemål för att på bästa sätt skapa förutsättningar till ett självständigt liv för brukaren. Du behöver även vara flexibel och ansvarstagande. Vidare behöver du kunna ta kommandot i stressade situationer och ha skinn på näsan när det behövs. Då du kommer att ingå i ett arbetslag tycker du om att verka för ett positivt arbetsklimat och ett gott samarbete med kollegor.
För rätt person är det här ett meningsfullt och stimulerade arbete där du ibland möter utmaningar samtidigt som du får möjlighet att arbeta med komplexa insatser och även påverka andra människors liv till det positiva.
Vi hoppas att du som söker har ett genuint intresse för målgruppen och vill bli en del av arbetsgruppen.
Stämmer beskrivningen in på dig, sök då till oss!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50