OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.
Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck? Är du nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa och vill arbeta för att ge människor goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv?
Nu har du som utbildad beteendevetare, gärna socionom, chansen att få vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher där din breda kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Du kommer även leverera digitalt till både lokala och nationella kunder. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder. Vi skapar värde för och med kund.
Som beteendevetare hos Falck arbetar du konsultativt genom att utveckla nya samarbetsmöjligheter i en proaktiv kundrelation som stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även på grupp- och organisationsnivå i form av exempelvis psykosociala arbetsmiljökartläggning, handledning och utbildning. Tillsammans bildar vi, kollegor på enheten och i företaget, ett kundteam med hög professionalitet och kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.
Vårt arbete inom företagshälsovård innebär lika stora delar förebyggande som efterhjälpande insatser och vi gör dagligen stora insatser på samhällsnivå när vi tidigt upptäcker ohälsa som kan åtgärdas i tid med gott resultat.
Med stort engagemang, omtanke och flexibilitet möter vi upp kund på bästa sätt och hittar skräddarsydda lösningar!
Vi söker dig som är socionom eller har motsvarande adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med psykologi som inriktning. Du har erfarenhet av stödsamtal och det är meriterande om du har arbetat med KBT, ACT, FACT eller använt dig av andra metodiker i samtal och behandling. Du har ett särskilt intresse för arbetsrelaterad ohälsa och erfarenhet av att möta människor med behov och frågeställningar kopplade till situationer där livet och arbetslivet möts. Du har intresse och ev erfarenhet av att leverera i digitala verktyg och arbeta med online-baserade metoder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.
Du har god datavana och är kommunikativ med en pedagogisk förmåga. Arbetet kräver en hög grad av självständighet och flexibilitet så väl som lyhördhet för kund och att vara en utpräglad lagspelare.
Vi erbjuder dig:
• Att kunna jobba förebyggande på riktigt, där individen är motiverad till att aktivt delta i sin rehabilitering
• Ett kreativt utrymme att skräddarsy lösningar till våra kunder som finns representerade inom alla branscher, mer möjlighet att påverka och skapa resultat på både individ-och organisationsnivå
• Att jobba som en viktig nyckelresurs i tvärfunktionella team med spetskompetens inom hälsa och arbetsliv
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kollegor och ett bolag som värnar om hela människan!
Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.
Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Nina Dalgleish på mail nina.dalgleish@falcksverige.se eller på telefon 031-394 92 33
Välkommen med din ansökan senast 2023-05-30. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag