Beteendevetare till Punktens serviceboende

Beteendevetare till Punktens serviceboende

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en beteendevetare för en tillsvidaretjänst till Punktens serviceboende! Är du modig, nyfiken och gillar att att arbeta stöttande? Drivs av att bidra till andras utveckling? Då kan du vara den vi söker!

Punktens serviceboende är en verksamhet som genomgår en spännande förändring. Vi är nu mitt i en omorganisation där målet är att renodla verksamheten och höja kvalitén. Den nya organisationen träder i kraft den 1:a september och du kommer därför vara en del av en grupp som gör en nystart. Du blir delaktig i att utveckla hur verksamheten ska se ut framåt. Denna nystart bidrar till att du får chansen att vara med och påverka i detta nya skede!

Punktens serviceboende utför insatsen, Boende med särskild service enligt LSS för personer med autism och/eller utvecklingsstörning. Vi arbetar med att stötta brukaren i sitt eget hem för att stärka brukaren i sin utveckling. Detta gör vi utifrån varje brukares individuella behov.

Vårt huvuduppdrag är att verkställa biståndshandläggarens biståndsbeslut och målet är att brukaren ska få ett så självständigt liv som möjligt. Andra mål vi fokuserar på är bland annat att utveckla vårt arbete utifrån evidensbaserad praktik och våra brukares somatiska hälsa. Vi fokuserar också på hur digitalisering och välfärdsteknik kan utveckla nya arbetssätt för att klara av framtidens utmaningar. Vill du vara med och bidra till utvecklingen?

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen har du varierade arbetsuppgifter eftersom brukarnas behov är individuella. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp insatser utifrån evidensbaserad praktik. En del av arbetet innebär att stötta brukaren i sin vardag. Det kan till exempel handla om personlig hygien, matlagning, inköp, städning och tvätt.

Du kommer också att vara kontaktpersonal till flera brukare där du har ansvaret för att planera stödet utifrån individuella genomförandeplaner. Du samverkar med interna och externa aktörer som till exempel samordnare, teamledare, biståndshandläggare, Försäkringskassan och sjukvården. I rollen ingår dokumentation i systemet VIVA.

Det är viktigt att du trivs med ett mobilt arbete eftersom våra brukare bor i egna lägenheter runt om i Eskilstuna. Arbetstiden är schemalagd till dag, kväll och helg. Vi jobbar med önskescheman och jobbar helg ungefär var fjärde vecka.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller är socionom (eller vad arbetsgivaren anser vara likvärdig utbildning).
• Är van vid att använda digital välfärdsteknik som stöd i ditt arbete.
• Har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• Dokumentationsvana.
• Har B-körkort och körvana.

Det är starkt meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med målgruppen.
• Utbildning i pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt (PFA) och motiverande samtal (MI).
• Erfarenhet av arbete i dokumentationssystemet VIVA.
• Erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper har mycket stor betydelse för vår organisations framgång. För oss är det väldigt viktigt att du är bra på att kommunicera, har god förmåga att knyta kontakt och skapa förtroendefulla relationer. För att trivas i rollen behöver du kunna jobba självständigt och ta mycket eget ansvar. Det innebär att du är strukturerad och välorganiserad med en god förmåga att planera ditt eget arbete. Periodvis kräver arbetet att du kan hålla ett högt tempo och flera saker igång samtidigt. Vi förutsätter att du prioriterar ett gott samarbete med både interna och externa aktörer.

Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

ÖVRIGT
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning, på vård- och omsorgsnämndens uppdrag. Förvaltningen är uppdelad i en stab och fem verksamhetsområden. Verksamhetsområdena är område äldreomsorg, område funktionshinder, område hälso- och sjukvård, bemanningsenheten samt biståndsenheten. Staben (förvaltningskansliet) består av ekonomienheten, HR-enheten, kvalitetsenheten och utredningsenheten.

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Boendestödjare till Helheten

Boendestödjare till Helheten

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024