Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en erfaren Larm/bevakningsoperatör till en statlig myndighet. Bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Den ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn.
Uppdraget bemannas av både personal från myndigheten och bevakningsentreprenör över dygnets alla timmar. Uppdraget innebär hantering av allt från inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem till att leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete. Hantera leverantörskontakter vid åtgärder av olika slag. Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Administration och informationshantering om myndighetens anläggningar och kontor i system för intrångsdetektering och behörighetsadministration i säkerhetssystem för tillträdesbegränsning (passersystem) sker i samverkan med tillträdesadministratörer.
Operatören kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral.
Lön: ca 35 000 kr/mån
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Bevaknings-/larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå:
Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
Övervakning och rondering via kamerasystem
Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
Hantera utställande av passerkort
Din profil
Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.
Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.
Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Kontaktpersoner på detta företaget
Simon Egelius
Simon Egelius
Linnea Månsson
Christian Gerdén
Christian Gerdén
Mikael Jofalk
Mikael Jofalk
0703699869
Emelie Willman
Emelie Willman
Jacob Tormod