OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter:
Till en av våra kunder i Malmö söker vi nu en erfaren business controller med flerårig erfarenhet från en internationell arbetsmiljö. I arbetet ingår att förbättra företagets lönsamhet genom att analysera och implementera åtgärder för att öka omsättning, sänka kostnader, förbättra marginaler och effektivisera. Det kommer att vara en bred och varierande roll med mycket interna kontakter där du aktivt kommer att driva förändring och bidra till utveckling av affären och verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Kostnadsuppföljning och lönsamhetsanalyser
- Rapportering
- Driva projekt för att förbättra lönsamheten
- Arbete med budget och prognos
- Förbättra och effektivisera processer
Bakgrund:
Tjänsten kräver att du har arbetat mot landschefer och är van att driva hela affären. Vidare är det viktigt att ha starka IT-kunskaper med erfarenhet av att driva olika IT-frågor. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med andra är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt kan driva projekt och frågor i organisationen. Du har arbetat som systemägare med utveckling och/eller implementering av BI verktyg. Vidare har du arbetat i systemet Qlick och bör behärska 1macron i Excel. Vi ser att du har ett stort eget driv och engagemang, är noggrann och strukturerad. Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och att du har ca 5 års relevant erfarenhet av business controlling. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning.
Övrig information
Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid
Ort: Malmö
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Tomas Vinnersten på tomas.vinnersten@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så sök snarast. Sista ansökningsdag är 2020-07-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: BI-specialist
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88