OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Biblioteket är en del av gemensamt verksamhetsstöd.
Vi bidrar till att stärka kvaliteten i utbildning och forskning samt till att sprida KTH:s forskningsresultat. Ett 50-tal medarbetare verkar vid biblioteket som är en central studie- och mötesplats på campus.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har god känsla för service och trivs i mötet med användare i både fysisk och digital kundtjänst. Utöver kundtjänst kommer du att arbeta med samlingar och fjärrlån. Du kommer att ingå i olika grupper och du är öppen för att prova olika arbetsuppgifter inom verksamheten. En stor del av arbetet kommer att utföras på plats i biblioteket.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050
Kvalifikationer
Krav
- Du har examen i biblioteks- och informationsvetenskap. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda och du växlar med lätthet mellan dessa språk i din vardagliga kommunikation för att möta våra användare på ett professionellt och jämlikt sätt.
Meriterande
- Vi ser positivt på att du nyligen tagit din examen och du får gärna ha tagit en masterexamen inom relevant ämne. Har du tidigare erfarenhet av arbete vid vetenskapligt bibliotek, gärna vid universitet eller högskola, är det en merit. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med tryckta samlingar och fjärrlån. Är du van vid att använda Alma är det också meriterande.
Personliga egenskaper
Du har en stark känsla för service och sätter användarnas behov i fokus. Som kollega är du lyhörd och konstruktiv i ditt bemötande och du tycker om att samarbeta för att hitta nya sätt att möta våra användare för att ge dem den service de behöver. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. I situationer med högt tempo bibehåller du lugnet och prioriterar rätt saker för att kunna hantera situationen på bästa sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändring.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.