OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till SLU-bibliotekets arbete med att utveckla inspirerande och väl använda biblioteksrum?
SLU-biblioteket är en organisation med en stark kultur av delaktighet och ansvarstagande som bygger på ett klimat av förtroende och öppenhet. Vi utvecklar vårt strategiska arbete utifrån våra användares beteenden och behov i syfte att erbjuda relevanta tjänster som skapar värde. Vi arbetar aktivt med att fördjupa vårt samarbete inom SLU.
Vi arbetar som en sammanhållen organisation över hela universitetet och är drygt 50 medarbetare, placerade på fyra av SLU:s orter: Uppsala, Alnarp, Umeå och Skara. Resor och digitala möten är därför en viktig del av vår vardag. SLU-biblioteket erbjuder möjlighet att förlägga en del av arbetstiden hemifrån om man så önskar och det passar verksamhetens behov.
Arbetsuppgifter:
Tjänstens fokus ligger på att vara närvarande i våra publika och digitala rum. Genom att kontinuerligt interagera med våra studenter och undersöka behov och testa nya lösningar skapas välkomnande miljöer som svarar mot våra användares behov av informella lärmiljöer och mötesplatser.
Du kommer att arbeta i vårt bibliotek i Uppsala där du bemannar kundtjänsten och i anslutning till det utför olika arbetsuppgifter som behöver utföras på plats till exempel gallringsprojekt och framtagning. I arbetet ingår att bemanna vår digitala kundtjänst för hela SLU-biblioteket där du får en god helhetsbild av vår verksamhet. Du kommer att arbeta i en grupp som tar fram och driver olika typer av evenemang som till exempel vetenskapliga föreläsningar, bokcafeer och bokcirklar. Dina arbetsuppgifter i övrigt utvecklas enligt organisationens och användarnas behov, i relation till ditt intresse och kompetens.
Du kommer att tillhöra avdelningen för biblioteksrummet och support som ansvarar för bibliotekets publika miljöer och servicepunkter inklusive tryckt media och digital informationstjänst.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som vill interagera med människor, förstå deras behov och drivkrafter och vill utveckla verksamheten därifrån. Du har akademisk utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet av ha jobbat med service och bemötande. Meriterande är kunskap om eller erfarenhet av användarcentrerad utvecklingsmetodik eller tjänstedesign.
Du är en person som vågar testa oprövad mark och har ett intresse för teknikutveckling och de möjligheter som finns inom yrket. Du är initiativtagande, självgående och kan anpassa arbetet efter ändrade förutsättningar i nära samarbete med kollegor. Du gillar att prata med människor och har en god förmåga att skapa kontakter och bygga relationer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Placering:
Uppsala
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.
Omfattning:
100%
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2022-03-14.
Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/
Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.
SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.
www.slu.se