OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Biblioteket är en del av gemensamt verksamhetsstöd.
Vi bidrar till att stärka kvaliteten i utbildning och forskning samt till att sprida KTH:s forskningsresultat. Ett 50-tal medarbetare verkar vid biblioteket som är en central studie- och mötesplats på campus.
Arbetsuppgifter
Har du en stark känsla för service och vill vara med och driva utvecklingsarbetet med att möta användarna utifrån deras behov framåt vid KTH biblioteket? Vi söker en medarbetare till bibliotekets support- och undervisningsgrupp som kommer att delta i bibliotekets pedagogiska och utåtriktade arbete under ett år. I arbetet ingår att bemanna fysisk och digital kundservice samt att ingå i olika arbetsgrupper inom och utanför biblioteket som är kopplade till den pedagogiska och utåtriktade verksamheten.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050
Kvalifikationer
Krav
Du har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av arbete i kundservice vid bibliotek. Då kommunikationen med användarna sker på både svenska och engelska är det ett krav att dina kunskaper i dessa språk goda i både tal och skrift.
Meriterande
Vi ser gärna att du har tagit din examen under de senaste fem åren och det är en merit om du har någon form av pedagogisk utbildning. Vi ser positivt på att du har tidigare erfarenhet av arbete med kundservice vid universitets- eller högskolebibliotek.
Personliga egenskaper
Du har god känsla för service och möter användarna på ett både pedagogiskt och jämlikt sätt utifrån deras förutsättningar. Som kollega är du lyhörd och konstruktiv och tycker om att samarbeta för att hitta nya sätt att möta våra användare utifrån deras behov. Du är självgående och tar initiativ till aktiviteter som du driver framåt både på egen hand och tillsammans med andra.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal i upp till ett år med tillträde enligt överenskommelse.
Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andrzej Gutowski, Gruppchef, gutan@kth.se
08-7908595
Lena Salomonson
08-7906535 , mail lenaas@kth.se
Petra Krödel
08-7909217
Marinna Wellèn
08-7906518
Lotta Janson
08 790 62 49
Maria Gustafson
magu2@kth.se
Linn Eriksson
08-7909314
Caroline Boivie-Ekstrand
087907229
Jenny Lundin Hammar
08-7906944
Elin Yeap
elin.yeap@academicwork.se / 070-1617950