OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-Ett jobb med plats för utveckling och glädje
Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt.
Krokom är en kommun med ca 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år.
Krokoms bibliotek består av huvudbiblioteket i Krokom, filialerna i Föllinge, Nälden, Ås och Änge. I verksamheten ingår även bokbussen som besöker skolor och förskolor samt byar i Krokoms kommun.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är i huvudsak knutna till biblioteksverksamheten på kommunens bokbuss samt att ansvara för verksamhetens tillgänglighets-frågor t.ex. avseende medier. I uppdraget ingår samarbete med andra aktörer i kommunen, t.ex. organisationer och föreningar.
Kvalifikationskrav
Du har examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande bibliotekarieutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Ett annat kvalifikationskrav är att du behöver ha körkort för bil, för att kunna ta dig runt till de olika biblioteken i kommunen.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och serviceinriktad. Du har förmåga att arbeta självständigt, har lätt för att samarbeta och är bra på att skapa kontakter. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Övrig information
Tillsvidare anställning på deltid, 80%.
Sista ansökningsdatum 2023-09-11.
Tillträde 2024-01-01 eller enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.