Bid Coordinator sökes till StudentConsulting-koncernen

Bid Coordinator sökes till StudentConsulting-koncernen

Arbetsbeskrivning

Har du vad som krävs för att arbeta med central försäljning inom vår koncern? Vi söker dig med noggrannhet, skärpa, en vilja att skapa resultat och som trivs i rollen som spindeln i nätet.

Just nu söker vi efter en driven person som vill arbeta som Bid Coordinator hos oss internt på StudentConsulting. Rollen kommer att erbjuda dig möjligheter att arbeta med företagets största affärer inom både privat och offentlig sektor i de allra flesta branscher.

Som Bid Coordinator ingår du i vårt centrala försäljningsteam där du ansvarar för att koordinera och projektleda privata och offentliga upphandlingar. I rollen kommer du främst ansvara för det administrativa arbetet i dessa upphandlingar, bearbeta och skriva säljande anbudstexter, koordinera information internt i organisationen, upprätta kalkyler samt arbeta med inflöde av kommande upphandlingar. Denna roll är en central funktion inom vår försäljningsorganisation.

Vi är en koncern som haft en framgångsrik tillväxt sedan starten 1997, vunnit flertalet priser och utnämningar längs vägen. Under de senaste två åren har StudentConsulting haft en tillväxt på en halv miljard kronor och idag omsätter vi 1,6 miljarder. StudentConsulting är ett företag som genomsyras av entreprenörskap med ett högt tempo och stort fokus på resultat tillsammans med engagerade kollegor.

Din profil
Din profil:
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att prioritera, strukturera och arbeta administrativt med hög kvalitet. Du ska tycka om att skriva och utforma texter och vi lägger stor vikt i att du är mycket noggrann och har känsla för detaljer. Utöver detta behöver du ha en förmåga att hantera flera projekt samtidigt, ha ett affärssinne och ett öga för layout. Då du frekvent kommer ha kontakt med våra interna kollegor i behöver du vara en person som har lätt att ta kontakt och är tydlig i din kommunikation. Eftersom vår arbetsmiljö präglas av en stark säljkultur med fokus på resultat och ett högt tempo, är det viktigt att du är stresstålig och självgående. Du ska vara prestigelös och jobba tillsammans med teamet mot deadlines. Som stöd i ditt arbete har du våra tydliga processer, rutiner och mallar. Du kommer framförallt arbeta i Word, Excel, PowerPoint, vårt egenutvecklade affärssystem samt externa upphandlingsverktyg. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med snabba beslut, där den ena dagen inte är den andra lik.

Krav:
• Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet eller yrkeshögskola) inom upphandling/inköp, management, ekonomi, juridik, försäljning eller liknande
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
• Pratar och skriver flytande på svenska och engelska

Meriter:
• Erfarenhet av en liknande roll (jobbat med upphandling och/eller administrativa arbetsuppgifter tidigare)
• Erfarenhet inom upphandling och LOU
• Prata och skriva på norska eller danska

Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad på vårt kontor i Vasastan i Stockholm. Möjlighet till arbete på distans finns.

Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av vårt härliga team som driver försäljningen i koncernen och vara med på StudentConsultings fortsatta framgångssaga!

Är det dig vi letar efter? Tjänsten tillsätts så fort vi har hittat rätt kandidat. Vi håller intervjuer löpande så ansök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024