Bid Manager

Arbetsbeskrivning

Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position som har ett tydligt syfte och goda värdegrunder. Vi är dessutom världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg där våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och förhöjd livskvalitet.

Som Bid Manager är du hjärtat i bolaget och i vår strävan att genomföra lönsamma affärer på den svenska marknaden. Att analysera förfrågningsunderlag, genomföra konkurrentanalyser och utarbeta bra anbud med rätt prissättning och texter till upphandlande myndigheter är en stor del av din vardag som Bid Manager.

Vi söker dig som har förmåga att se affärer och gärna kavlar upp armarna för att utvecklas med oss. Rollen är en utökning då vi är inne i en expansiv fas. Tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i Malmö och du rapporterar till Head of Bid Management.

Du kommer ingå i ett team med 4 härliga kollegor som vi tror är svåra att inte tycka om!

Konkreta exempel på arbetsuppgifter är:

Bistå till att formulera kvalitativa och konkurrenskraftiga anbud utifrån upphandlande myndigheters krav, utvärderingsmodeller samt rådande konkurrenssituation på marknaden

Analysera förfrågningsunderlag och avtal

Supportera i frågor rörande upphandlingar och LOU

Genomföra konkurrentanalyser och omvärldsbevakning

Arbeta med kalkyler och prissättning

Bevaka kommande, annonserade och tilldelade upphandlingar

I samråd med kollegor i hela organisationen arbeta fram kunderbjudanden

OM DIG

Vi tror att du behöver ha 2- 5 års erfarenhet av att driva självständiga projekt inom anbud och försäljning där du skapat affärer inom tjänstesektorn och/eller IT sektorn. Det är självklart meriterande om du tidigare har arbetat med offentliga upphandlingar. Men det viktigaste är att du har viljan att utvecklas till en anbudshjälte och inte är rädd för att hugga i. Karaktäriserande för dig är att du är nyfiken, är en analytisk affärskapare samt att du är resultatdriven med ett effektivt arbetssätt.

Du bör däremot ha kunskaper om upphandlingsprocesser, LOU, juridisk terminologi samt avtalsrätt. Därutöver förmåga till omvärldsorientering, helhetssyn och att främja intern och extern samverkan. För att trivas i rollen bör du gå igång på ett Excelark och vara den personen som andra säger är en ”fena på siffror”. För att lyckas i rollen tror vi att du kan balansera mellan å ena sidan arbeta analytiskt och strukturerat men samtidigt kunna vara flexibel och med förmåga av att arbeta med flera pågående projekt samtidigt och mot tydliga deadlines. Du behöver vara bra på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska.

Vår bransch är föränderlig, och det är viktigt att du har ett intresse för omvärldsbevakning och till din natur är nyfiken. I rollen ingår också att hålla kontakt med både kunder och kollegor så vi ser gärna att du vill och kan kommunicera med olika typer av människor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi jobbar efter våra värdegrunder PASSIONERAD, PERSONLIG OCH PROFESIONELL vilket vi hoppas du kan identifiera dig med.



OM OSS

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Tunstall Nordic har ca 350 anställda och en omsättning på ca 560 MSEK. Det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö.

Tunstall ligger i framkant vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommun/offentlig sektor (B2G) men verksamheten växer i den privata sektorn (B2B) .

Vi kan garantera att du kommer att få intressanta arbetsuppgifter samtidigt som du har kul på jobbet och får arbeta tillsammans med kompetenta kollegor. Till detta kan läggas att arbetet vi utför är riktigt meningsfullt och att vi gör skillnad.



ÄR DU DEN VI SÖKER?

Vi befinner oss i en mycket spännande fas då Tunstall är under tillväxt och som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra.

Verkar detta vara rätt för dig så är du varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra av dig snarast möjligt, då vi arbetar med löpande urval.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tunstall Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023