OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Soleil är ett ambitiöst konsultföretag som hjälper verksamheter att skapa bättre digitala relationer med webbplatser, intranät och samarbetsverktyg. Vi jobbar alltid med de bästa och smartaste digitala verktygen, eftersom det ger mer nytta för användare och verksamhet.
Att jobba med oss på Soleil kännetecknas av kunnighet, framåtskridande och omtanke. Det har gjort att vi idag är bevisat bäst på några av de viktigaste digitala verktygen. Läs mer på www.soleilit.se
Hos oss får du chansen att utvecklas inom IT-branschen i en spännande roll med stort kommersiellt fokus. Vår verksamhet präglas av korta beslutsvägar och familjär stämning där alla hjälper varandra för att nå gemensam framgång, från att säkerställa nöjda kunder till att driva utvecklingsarbete. Vi ställer höga krav på oss själva utan att släppa fokus på att måna om varandra och vår gemensamma trivsel. Vi tror på att ha balans mellan arbete och fritid för att må bra och att kombinera seriositet och professionalism med att ha roligt!
Som Bid Manager har du en central roll i företaget med stor möjlighet att vara med och driva vår fortsatta tillväxtresa.
Om rollen
I rollen som Bid Manager arbetar du främst med den offentliga marknaden men du kommer även stötta våra säljare vid större förfrågningar inom den privata sektorn. Du ansvarar för hela anbudsprocessen, från bedömning av förfrågningar till skapandet av färdiga anbud. Du tar rollen som affärsprojektledare, samlar in uppgifter från organisationen, formulerar texter som håller en hög kvalitet och säkerställer tidplaner. Du ansvarar för professionell hantering av alla kontakter med kunder och potentiella kunder efter inskickade anbud.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
· Anbudsarbete: Projektledning, anbudsskrivande och priskalkyler
· Utveckla verktygslådan gällande anbudsmaterial
· Avtalscontrolling: kontroll på kund-, partner- och leverantörsavtal
Som Bid Manager rapporterar du till VD och utgår från vårt kontor i centrala Karlstad.
Vår kandidat
Vi tror att du har några års erfarenhet som Bid Manager, gärna inom IT mot offentlig sektor och har ett stort kommersiellt intresse. Din förmåga att i affärssammanhang uttrycka dig skriftligt är utmärkt och du trivs med att själv producera välformulerade, tydliga och professionella underlag på både svenska och engelska.
Som person har du lätt för att samordna/projektleda och du har en god samarbetsförmåga. Du har ett stort driv, tar egna initiativ och agerar självständigt mot givna mål. Din förmåga att planera och strukturera är god. Du är en ambitiös person som säkerställer att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalité. Du vill inte bara lämna in anbud, du vill lämna in de vinnande anbuden!
Ansökan
Vi samarbetar med Consensus. Din ansökan registrerar du på www.consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 28 oktober. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lena Ahlin, 070-374 34 94.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94