OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Bid Manager ansvarar du för upphandling, arbetar med projektledning och administrativa uppgifter samt presentera Infomedias erbjudande för offentliga aktörer.
Som Bid Manager har du ett starkt fokus på att vinna de upphandlingar företaget borde vinna. Du tror på laget framför jaget. Du är också fokuserad och ser värdet i att hålla hög aktivitet för att nå dina och ditt teams mål. Det är också viktigt att du är effektiv och kan hålla en bra struktur i ditt arbete.
Du har en inre drivkraft att alltid vilja leverera det bästa för de offentliga kunderna och nå bra resultat. Slutligen är du förstås positiv och glad, både mot kunder och mot dina kollegor.
Dina främsta arbetsuppgifter
Kontinuerligt identifiera upphandlingar Infomedia borde delta i
Ansvara för att anbudsdokumentationen sker på rätt sätt
Formulera och skicka svar på anbud
Samarbeta med Nordic Bid Manager kring internationella upphandlingar och RFPs
Agera som projektledare för svenska privata RFPs
Proaktivt leta efter och identifiera affärsmöjligheter inom den offentliga sektorn
Presentera Infomedias erbjudande för offentliga aktörer
Vi söker
Du har en akademisk bakgrund inom ekonomi/juridik eller har motsvarande erfarenheter
Du har dokumenterad erfarenhet av Lagen om Offentlig Upphandling
Du har god förståelse för GDPR, Schrems II och liknande lagstiftning
Du besitter kompetens inom kommersiella frågor som allmänna villkor, leverans, betalningsvillkor, kassaflöden/marginaler/priskalkyler o dyl.
Du pratar och skriver på flytande svenska och engelska (vi ingår i en internationell koncern)
Du har god kunskap inom MS Office-paketet
Du inspireras och trivs i en miljö som präglas av högt tempo
Vi erbjuder
Ett spännande företag med kontor över hela Norden
Möjlighet att arbeta med några av Nordens största företag och statliga organisationer
Du kommer att ingå i ett team där vi hjälper och stöttar varandra för att ständigt utvecklas
Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar samt friskvårdsbidrag
Ett modernt och centralt kontor i Stockholm city, nära Stureplan
Är du intresserad av tjänsten?
Tjänsten är på heltid. Observera att vi endast accepterar ansökningar via ansökningsportalen på grund av GDPR-regler. Vi ber dig att inte ladda upp dokument som innehåller ditt personnummer.
Vi tar emot ansökningar till och med 15 december och vi genomför intervjuer löpande. Länka gärna till en kort videopresentation av dig själv i portalen om du vill. Annonsen ligger kvar tills vi har hittat rätt kandidat. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta försäljningschef Magnus Helling på tfn 0763 – 250 586.
Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten oavsett kön, ålder, religion och etnisk bakgrund.