OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Soleil är ett ambitiöst konsultföretag som hjälper verksamheter att skapa bättre digitala relationer med webbplatser, intranät och samarbetsverktyg. Vi jobbar alltid med de bästa och smartaste digitala verktygen, eftersom det ger mer nytta för användare och verksamhet.
Att jobba med oss på Soleil kännetecknas av kunnighet, framåtskridande och omtanke. Det har gjort att vi idag är bevisat bäst på några av de viktigaste digitala verktygen. Läs mer på www.soleilit.se
På Soleil är vi ett gäng passionerade människor som drivs av att hjälpa våra kunder att få bättre digitala lösningar. Vi är en blandning av utvecklare, digitala strateger, projektledare, UX-designers, IT-arkitekter, verksamhetsutvecklare, kommunikatörer och säljare där alla jobbar tillsammans för att hjälpa kunderna att hitta lösningar på deras behov och problem. Lika stort fokus har vi förstås på varandra som arbetskamrater, att det är bra stämning och att vi har kul på jobbet.
Vi jobbar med agila metoder i mindre, självstyrande team som kan fokusera på kunderna. Fördelen är att vi själva kan påverka i teamen hur vi lägger upp projekten tillsammans med kunden. Varje medarbetare kan också själv påverka hur arbetet ska läggas upp i vardagen då vi arbetar enligt modellen självledarskap.
Vi vill nu förstärka vårt team som fokuserar på nya kunder och söker en Bid manager som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Om du, liksom vi, tror på att ha balans mellan arbete och fritid för att må bra och att kombinera seriositet och professionalism med att ha kul tycker vi att du ska söka till oss!
Om rollen
I rollen som Bid Manager arbetar du främst med den offentliga marknaden men du kommer även stötta våra säljare vid större förfrågningar inom den privata sektorn. Rollen är både proaktiv i att vara ute hos potentiella kunder och att ansvara för anbudsprocessen. I anbudsprocessen ingår bedömning av förfrågningar till skapandet av färdiga anbud och anbudspresentationer. Du tar rollen som affärsprojektledare, samlar in uppgifter från organisationen, formulerar texter som håller en hög kvalitet och säkerställer tidplaner. Du ansvarar för professionell hantering av alla kontakter med kunder och potentiella kunder efter inskickade anbud.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Proaktiv bearbetning av potentiella kunder
Anbudsarbete: Projektledning, anbudsskrivande och priskalkyler
Utveckla verktygslådan gällande anbudsmaterial
Avtalscontrolling: kontroll på kund-, partner- och leverantörsavtal
Som Bid Manager ser vi helst att du är på kontor i Karlstad minst tre dagar/vecka.
Vår kandidat
Vi tror att du har några års erfarenhet som Bid Manager mot offentlig sektor och har ett stort kommersiellt intresse. Din förmåga att i affärssammanhang uttrycka dig skriftligt är utmärkt och du trivs med att själv producera välformulerade, tydliga och professionella underlag.
Som person har du lätt för att bygga goda relationer, samordna/projektleda och en god samarbetsförmåga. Du har ett stort driv, tar egna initiativ och agerar självständigt mot givna mål. Din förmåga att planera och strukturera är god. Du är en ambitiös person som säkerställer att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalité. Du vill inte bara lämna in anbud, du vill lämna in de vinnande anbuden!
Ansökan
Vi samarbetar med Consensus. Din ansökan registrerar du på www.consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 14 augusti. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Wallgren, 073-264 28 10 eller Lena Ahlin, 070-374 34 94.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94