OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker en Bid Manager som kan ansvara för att bevaka upphandlingar inom offentlig sektor, agera projektledare för anbudsprocesser och kvalitetssäkra anbud. I rollen som Bid Manager fungerar man som centralt affärsstöd till såväl interna som externa kunder där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad rådgivning i affärs-, anbuds- och avtalsfrågor. Arbetet omfattar Centrics samtliga verksamhetsområden dvs. IT-konsulter, tjänster inom IT-drift och IT-infrastruktur samt bemanning inom hälso- och sjukvård (Centric Care).
Som Bid Manager hos Centric har du ett tydligt affärsfokus och har lätt för att etablera en god relation med kunden. Genom din goda kännedom och förståelse kring kundens behov och utmaningar arbetar du proaktivt inför upphandlingar. På Centric jobbar vi i linje med våra värdeord Act as One - together we achieve more, Keep Improving - a little better every day och Create Impact - making a difference.
Det finns möjlighet att utgå från något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Örebro eller Malmö. Resor i tjänsten kan förekomma. Rollen är ett föräldravikariat på ett år. Du rapporterar till General Manager Nordic.
Arbetsuppgifter
- Bevaka, granska och analysera offentliga upphandlingar
- Projektleda anbudsarbetet och upprättande av anbud till offentlig sektor
- Förvalta och utveckla vår anbudsprocess
- Stötta verksamheten vid offertarbete och avtalsförhandlingar inom privat verksamhet
- Bevaka att befintliga avtal med offentlig sektor efterlevs internt i organisationen
- Arbeta proaktivt med upphandlingar inom offentlig sektor
- Stötta verksamheten vid avtals- och upphandlingsrättsliga frågeställningar
- Kontinuerligt uppdatera och utveckla anbudsmaterial samt anbudspresentationer
- Genomföra överlämning av avtal till leveransansvarig
- Vid behov delta i interna projekt inom koncernen
Din profil och kvalifikationen
- God kännedom och erfarenhet av anbudsprocessen samt LOU och andra regelverk kopplat till offentlig upphandling
- Eftergymnasial utbildning inom juridik/affärsjuridik, ekonomi eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet
- Branschvana är en fördel men inget krav
- God projektledare och behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift
- B-körkort
Vad vi erbjuder
Tjänsten är ett vikariat från 1 okt 2023 och ett år framåt. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutvikling och tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats, samt en god onboarding för att du ska få den bästa förutsättningen för att lyckas i rollen.
Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4200 anställda i Europa. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.
Låter detta intressant? Sök gärna redan idag, men senast 21 juli 2023.
Kontakt
Om du har frågor angående tjänsten kan Erica Lindh nås på erica.lindh@centric.eu eller på telefon +46 (0)734 159 363.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Erica Lindh på tfn: 0734-159 363 eller erica.lindh@centric.eu
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229