OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Activa och Rebelliongruppen
Activa är ett heltäckande serviceföretag som utför miljöanpassad lokalvård och andra servicetjänster främst för företag. Kundregistret innehåller cirka 120 kunder och majoriteten av dessa finns i Stockholm och Mälardalen. Activa grundades 2001 av Daniel De Oliveira och bolaget har runt 47 anställda och omsatte 48 MSEK under 2021. Bolaget drivs som ett självständigt bolag men är en del av Rebelliongruppen.
Rebelliongruppen är en företagsgrupp med hög lönsamhet och med ett långsiktigt fokus inom infrastruktur, handel och tillverkning. En aktiv ägare som bygger vidare på den stora kompetensen som redan finns hos företagen och skapar förutsättningar för att utveckla och expandera verksamheterna. För mer info, besök https://rebellion.se/om-oss
Arbetsbeskrivning
Som bid manager/anbudsansvarig är du ansvarig för att expandera våra affärer, både inom den offentliga sektorn och privata upphandlingar. Du har en central roll i att sätta processer och ramverk för våra anbud och aktivt bidra till deras utveckling och förbättring.
Du kommer också att ha ansvaret för att systematiskt kartlägga avtal och upphandlingar, och leda anbudsprojekt självständigt eller i nära samarbete med säljare och VD.
Dina viktigaste ansvarsområden är att levererar attraktiva och välformulerade anbud med tydligt vinnande element.
Vi erbjuder
Möjlighet att vara med och påverka Activas framtida erbjudande och vara med och forma bolagets riktning.
Ett fritt och självständigt jobb där du styr din egen vardag.
Hybridarbete.
Möjlighet att delta i ett incitamentsprogram i Rebelliongruppen.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har en tidigare erfarenhet av att planera, producera och leverera genomarbetade anbud med goda resultat. Utöver det ser vi gärna att du har nedan kompetenser och erfarenheter:
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av anbudsarbete, gärna från FM branschen men inget krav.
Ett gott inne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Goda kunskaper i MS Office
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera och kunna arbeta självständigt
Kunskaper inom LOU
Kunskaper inom kalkylering
Meriterande/önskvärt
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring och projektledning, gärna Public Bid Manager. Kommer du från städbranschen eller närliggande bransch ser vi detta som mycket meriterande.
Ansökan
Om du är redo att ta på dig en avgörande roll i Activas tillväxtresa och går i gång på att leverera vinnande anbud och säljmaterial, så kan du vara den vi letar efter! Eller är det någon du känner? Dela gärna annonsen vidare!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna johanna.nygren@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Alla intervjuer med rekryteringskonsult kommer att ske digitalt via teams.
För mer info om Activa. Besök gärna hemsidan: https://activaservice.se/
Sökord: b2b, sales, bid, anbud, “bid-manager”