Bid Manager / B2B-säljare

Arbetsbeskrivning

På S-GROUP Solutions strävar vi efter långsiktiga kundrelationer - på riktigt. Vi är marknadsledande inom vårt område. Med delar av, eller hela vår produktportfölj har vi 85 % av Sveriges kommuner som befintliga kunder, men vi är inte nöjda än. Om du, precis som vi älskar innovation, brinner för förbättring och att hjälpa våra kunder att driva sitt digitaliseringsarbete kan detta vara en drömtjänst för dig!

För att möta en allt större efterfrågan från Sveriges kommuner och kommunala bolag söker vi en Bid Manager/B2B-säljare med ansvar för vårt anbudsarbete kring offentliga upphandlingar (LOU). Vi letar efter dig som brinner för att vinna nya affärer och har talang för att utveckla nya affärsmöjligheter!

Vem är du?

I din roll kommer du vara vår organisations expert på offentliga upphandlingar. Därför behöver vi dig som har en kunskap om LOU samt erfarenhet av anbudsarbete och upphandling mot offentlig sektor. Har du dessutom erfarenhet av B2B-försäljning inom IT, så är det meriterande.

Du trivs med teamarbete och vill vara en nyckelperson i att driva anbudsarbete, göra affärer och skapa kundnöjdhet. För att lyckas i rollen, som innebär många kontaktytor och krav på att leverera med hög kvalitet och i utsatt tid, är det avgörande att du är strukturerad, målinriktad och har förmågan att jobba mot skarpa deadlines. Du är utåtriktad och har lätt för att skapa och behålla goda relationer med både kunder och kollegor.

Du behöver ha lätt för att hitta lösningar, för att se möjligheter och finna motivation i problemlösning och nytänkande för att komma i mål. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter prestation, ansvarstagande och har en vilja till ständig personlig utveckling.

Varmt välkommen till vårt säljteam, som är ett viktigt nav i vårt arbete för ökad tillväxt och kundnöjdhet, och som fungerar som en länk mellan våra team för produktutveckling, marknad och tekniskt köpstöd!

Dina arbetsuppgifter

Rollen kombinerar uppdraget som Bid Manager med B2B-försäljning. Det innebär att du förutom uppdraget som Bid Manager kommer att ha rollen som kundansvarig för ett antal av våra kommunala kunder och det affärsmässiga ansvaret för de affärsmöjligheter som identifierats och kvalificerats av våra kollegor i marknads- och tekniska säljstödsteamen. I ditt ansvarsområde ryms såväl att identifiera nya affärsmöjligheter hos nya och befintliga kunder, som att hantera affärsmässiga frågor i form av offerter, priser, avtal och licenser.

I rollen som Bid Manager är du anbudsansvarig för utvalda anbudsprojekt och har en projektledande roll i vårt anbudsarbete med målsättningen att formulera vinnande anbud. Arbetet sker i nära samarbete med ett dedikerat anbudsteam med deltagare från våra olika expertområden.

Du analyserar inkomna anbudsförfrågningar utifrån relevans och affärspotential och kommer att, tillsammans med anbudsteamet, sätta strategi för att maximera företagets möjligheter att vinna anbud. I rollen ingår även att se till att anbudsdokument tas fram enligt fastslagen tidsplan, att granska dokument utifrån kvalitet och kundkravens efterlevnad så att ingenting missas, samt att delta i förhandling och kontraktsskrivning.

För att lyckas i rollen behöver du hålla dig a’jour med, och hålla nödvändig kompetens inom LOU, vår produktportfölj och säljstrategi samt våra kunders verksamhet.  

Kvalifikationer 

- Erfarenhet från teknisk B2B-försäljning
- Kännedom om LOU samt erfarenhet från offentliga upphandlingar är meriterande.
- Har du erfarenhet av arbete i, eller i anslutning till kommunal verksamhet ses det som positivt.
- Mycket goda kunskaper i Svenska, i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i engelska är nödvändiga då det är koncernspråket


Vi erbjuder

S-GROUP Solutions brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom. Hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Vi vet att du kommer att trivas hos oss ♡

Övrigt

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med placering i Malmö eller Karlskrona. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och tillsättning sker löpande, så skicka in din ansökan snarast. Arbetsprover kan förekomma.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Josefine Järdemar, säljchef, 076-760 98 11, eller Simon Weidenberg, HR-chef 0720-92 75 33.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S-GROUP Solutions
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024