OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa kollega? Vi är ett team av problemlösare med omfattande erfarenhet av IT och upphandling som arbetar med att hjälpa våra kunder med komplexa IT-lösningar.
Under året har Chas expanderat kraftigt inom den offentliga sektorn och vi söker nu fler personer som vill vara med på vår expansionsresa. Du ska vara en duktig säljare och kommer vara ansvarig för våra kunder inom offentlig sektor från hela landet och för våra leverantörer som oftast är IT-konsultbolag, programvaruföretag eller hårdvaruföretag.
Ditt jobb är att ta emot beställningar och tillsammans med våra kollegor och underleverantörer skapa ett kvalitativt, priseffektivt och socialt ansvarstagande anbudsförslag för kunden. Tempot är högt och vi har väldigt roligt tillsammans. I dagsläget är vi ett av Sveriges mest framgångsrika upphandlingsteam så du kommer lära dig av de bästa i branschen och knyta kontakter inom hela IT-Sverige.
Vad vi förväntar oss av dig:
Att du är en skicklig och förtroendeingivande kommunikatör med förmåga att förklara och förmedla våra fördelar. En av dina uppgifter kommer att vara att övertyga underleverantörer att välja att samarbeta med oss i en upphandling eller i ett avrop.
Att du med ansvarskänsla och omtanke hjälper våra kunder, underhåller kontakten med våra underleverantörer och förklarar de krav, utmaningar och möjligheter som identifieras i förfrågningsunderlagen.
Det kommer handla om IT - vi erbjuder dig teknikutbildningar hos oss och du måste vara beredd att bli supernörd inom vad varenda IT-Proffs i Sverige verkligen gör och vad de brinner för. Viss IT-vana är ett krav, men du behöver inte vara IT-proffs själv, bara väldigt, väldigt intresserad.
Du är supernoggrann och räds inte ansvarsfulla uppgifter då minsta fel kan kosta hela affären. Du ansvarar för att i koordination och samarbete med teamet utforma anbud, upprätthålla kvalitet och struktur samt att lämna in i tid och på ett korrekt sätt.
Telefonen är ditt primära arbetsredskap - datorn ditt sekundära. Du ringer hellre än mailar. 30-60 samtal på en dag med våra kunder och leverantörer är inte ovanligt.
Du ger mycket sällan upp och är lösningsorienterad som få (Envishet är en bra sak hos oss).
Du är en snäll lagspelare som drivs av att arbeta mål- och resultatinriktat och du är proaktiv och strukturerad.
Du måste kunna tala svenska och skall kunna arbeta på plats med teamet i Nacka.
Vad vi ser som extra plus:
Systemvetarbakgrund
(Examen eller praktisk erfarenhet), juridisk erfarenhet (Helst inom LOU), säljarbakgrund,
tidigare bid manager på till exempel konsultbolag eller tidigare konsultchef.
Vad vi erbjuder:
En arbetsplats där du arbetar med ett team. Teamet sitter alla i samma rum och har alla samma mål som vi vill uppfylla tillsammans. Vi har toppmoderna lokaler och systemstöd och vi har som företag fått utmärkelsen Årets arbetsgivare både i Sverige och i hela Europa. Vi har mängder av förmåner och bryr oss om både dig som individ och också människorna runt omkring oss. Du kommer skratta många gånger om dagen och du kommer få fira framgångar ofta. Du kan läsa mer på vår hemsida: www.chas.se/jobb .
Startdatum är ASAP. Vi tar emot ansökningar löpande på www.chas.se/ansok .