Bid Manager Offentlig Sektor

Bid Manager Offentlig Sektor

Arbetsbeskrivning

Ework Group är en marknadsledande oberoende konsultleverantör verksam i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. Vi skapar framgångsrika samarbeten genom att koppla samman konsulter och kunder i partnerskap. Genom en bred portfölj av tjänster och produktlösningar gör vi konsulter tillgängliga för företag, samt uppdrag tillgängliga för konsulter, för att bidra till en mer dynamisk, välfungerande och framtidssäkrad talangförsörjning. Vi har ramavtal med över 170 ledande företag i de flesta branscher och hanterar idag mer än 13 500 konsulter ute på uppdrag.
Nu söker Sveriges vassaste Sälj- och Bidfunktion en ny Bid Manager. Om du utgår från Stockholm, Göteborg eller Malmö spelar mindre roll – vi jobbar oavsett nationellt.
Vi erbjuder
Vi erbjuder fantastiska kollegor i en snabb och flexibel miljö, ett engagerat ledarskap samt ett roligt jobb hos ett satsande företag. Vi växer inom den Offentliga affären och har byggt upp ett starkt team inom offentlig sektor och du kommer att ingå i ett team av två säljansvariga och två andra Bid Managers. Egna initiativ och ditt entreprenörskap är något som kommer få ett stort utrymme i rollen.
Vi bygger teamet utifrån förmåga och vilja att ständigt utvecklas. Din potential kommer värderas likväl som den erfarenhet du besitter. Hos oss kombineras professionell inställning med hög ambitions- och servicenivå. Här omges du av personer som vill överträffa förväntningar och har modet att ifrågasätta givna sanningar.
Rollen
Framgång i denna roll baseras mycket på en förmåga att projektleda upphandlingar inom offentlig sektor. Det är meriterande med erfarenheter inom avtalsrätt, offentlig upphandling, inköp, affärsjuridik eller liknande. En del i ditt uppdrag kommer att bestå av kunddialog, affärsutveckling och möten med externa kunder.
I rollen kommer du även att bevaka marknaden, skriva texter, och samarbeta med kollegorna som sedan ska leverera på uppdragen mot kund. Men hos oss räcker det inte med att följa en viss process, utan rollen handlar lika mycket om att ifrågasätta kraven och att vara kreativ i att se lösningar samt nya affärsmöjligheter.
Din erfarenhet och personlighet
Du har en fallenhet för affärer, du är noggrann, stresstålig och prestigelös. Din bakgrund kan ha varit inom försäljning, men att du funnit att arbetet med att ta fram och skicka offerter och anbud är det som ger dig mest energi. Vi ser helst att du har god kännedom inom både LOU och LUF och trivs i organisationer som ständigt driver framåt.
Du bör ha ett bra språk och vara duktig på att formulera dig och argumentera. Du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person behövs förmågan att ifrågasätta och för att nå lösningar krävs det att du har förmågan att se helheten. I korthet bör du känna igen dig i att vara social, analytisk, initiativtagande och att du är den som driver på.
Identifierar du dig dessutom med våra värdeord är du vad vi kallar en Eworker 👇
Konsultativ – Vi leder vägen
Dedikerad – Vi driver framgång
Samarbetar – Vi lär och skapar tillsammans
Nyfiken – Vi välkomna förändring

Övrig information
Ansökan: Urval sker löpande men skicka in din ansökan senast 8 mars
Kontakt: Rekryterande chef Johan Liberson (johan.liberson@eworkgroup.com) eller 0708 54 30 39.
Placering: Stockholm, Göteborg eller Malmö
Anställning: Fast anställning, vi tillämpar provanställning. Finns möjligheten så ser vi gärna tillträde i maj eller juni.

Såklart är du varmt välkommen att läsa mer om oss här: https://www.eworkgroup.com/se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ework Group AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 8 mars 2023

Postadress

Nygatan 18,
LINKÖPING, 58219

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024