OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som anbudsskrivare kommer du att få hantera stora delar av Consids arbete gällande offentlig upphandling. Consid fortsätter att växa och vi behöver därför bredda vår BID-organisation för att kunna möta framtida behov. I rollen som Key Account Manager på Consid är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med vår befintliga kundbas. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionansvariga samt rekryteringsansvariga.
Arbetet innebär bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på egen säljbudget. Du kommer att ansvara för att bearbeta nationella och internationella marknader och skapa nya affärer, samt att aktivt söka nya kundrelationer och att formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial. Du är företagets ansikte utåt där marknadsföringen kommer att ligga i framkant. Stort fokus kommer att ligga på framtagning av professionella och konkurrenskraftiga anbud mot offentlig och privat sektor.
Vi tror att du har lätt för att skapa goda och förtroendeingivande relationer med personer på olika befattningsnivåer. Du besitter även en stark initiativförmåga och är affärs- och resultatdriven med en vilja att nå högt uppsatta mål. För att trivas i rollen tror vi också att du gillar utmaningar och uppskattar variationen mellan mycket utmanande, intensiva och professionella säljcase samt sociala events och aktiviteter. Du är kreativ, nytänkande och serviceinriktad för att kunna läsa av och tillgodose kundens behov. Vidare har du även förmågan att uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska. För att lyckas i rollen krävs en mycket god förmåga att planera och skapa struktur samt en mycket hög grad av noggrannhet.
Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Iveljic
0769 430 238
Rekryterare Anita Iveljic
0769430238
HR-ansvarig Therese Ohlsson
HR/Rekryterare Anita Iveljic
0769430238
HR-ansvarig Anita Iveljic
0769430238
HR-ansvarig Anita Beslic
0769430238
Rekryterare Caroline Andersson
0708 59 35 87
Rekryteringsansvarig Adrian Andersson
073-158 79 88
Rekryterare Isabelle Flygelholm
0708 59 35 12
Rekryterare Andreas Persson
0763979710