OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig projektledare och drivs av att ta fram vinnande anbud till kunder inom både offentlig och privat sektor – då kan detta jobb vara något för just dig! Vi söker nu en Bid Manager till Avonova – ett företag som en ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Kort om företaget
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Deras 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Deras kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Om rollen
Som Bid Manager på Avonova kommer du att arbeta i deras Bid Team med att projektleda och ta fram vinnande anbud till kunder inom både offentlig och privat sektor. I rollen arbetar du i huvudsak med att säkerställa hög kvalitet i anbuden samt att agera som ett stöd till affärsägaren i anbuds/budprocessen. Du kommer ha kontakt med en mängd olika funktioner i Avonova och förhandling med kund kan ingå som en del av anbudsprocessen.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att möta anbudsteamets uppsatta försäljnings- och affärsmål.
Vem är du?
Vi tror att du är ordningsam och van att planera aktiviteter med koll på deadlines och processteg. Du är handlingsinriktad och har lätt för att ta initiativ och sätta i gång aktiviteter och behåller lugnet även i utmanande situationer. Ditt sinne för affärer är utpräglat, du förstår kundperspektivet och tillämpar affärsmässiga principer. Du är en teamspelare, men arbetar också gärna självständigt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande bakgrund/kvalifikationer.
• Minst tre års relevant erfarenhet av arbete med försäljnings- och anbudsarbete inom tjänsteförsäljning, då vi arbetar med komplex tjänsteförsäljning i konsultativt perspektiv
• Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
• Goda kunskaper i LOU och Office-paketet
• Det är meriterande om du har kunskaper eller tidigare erfarenhet av arbete inom arbetsmiljö och hälsa.
• Det är meriterande är om du har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom ex. ekonomi eller juridik.
Rollen är en del av försäljningsorganisationen och du rapporterar till Försäljnings- och marknadschefen
Sök nu!
I denna process samarbetar Avonova med Jurek Marketing & Communication. Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med start så snart som möjligt och med goda chanser till att tjänsten sedan övergår till en fast tjänst hos företaget. Om du tycker att rollen låter intressant och passar din bakgrund så är du varmt välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev till oss via www.jurek.se (obs, fyll i ansökan där, då vi ej tar emot ansökningar via mejl ). För frågor om tjänsten, kontakta Anna Carlsson, anna.carlsson@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52