OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollbeskrivning:
Som Bid Manager kommer du att driva Clevrys anbudsprocesser för att säkra vår tillväxt genom att fortsätta vinna ramavtal. Du kommer ha en central roll i stora affärer där du ansvarar och projektleder upphandlingar från start till slut, inom både privat och offentlig sektor. Rollen kräver ett brett kontaktnät i vår organisation för att involvera och samarbeta med medarbetare från olika avdelningar lämpade för var projekt. Du kommer även ha ett tätt samarbete och rapportera till vår Head of KAM & Bid. Vidare består ditt arbete av att upparbeta mallar, tolka avtal, finna och kontakta referenser samt ta fram avtalssammanfattningar. Du agerar som rådgivande part mot vår säljorganisation och stöttar vid avtalsfrågor samt i hur man bemöter anbudsförfrågningar från kund, exempelvis genom att utbilda i storkundsarbete, anbudsläggning och upphandling. På sikt finns möjligheten att ta mer övergripande ansvar på koncernnivå.
Främst kommer du att:
- Projektleda och aktivt arbeta med anbudsläggning som svar på upphandlingar från privata och offentliga kunder inom uthyrning, rekrytering och assessment.
- Analys av anbudsinbjudan
- Upprättelse av tidplan, skrivande och kvalitetssäkring av anbuden
- Ta fram affärs- och lönsamhetskalkyler samt legala frågor
- Förse organisationen med uppdaterade stöddokument kopplade till vår anbudsprocess samt utveckla Clevrys arbete inom området.
- Stötta och utbilda medarbetare i vår säljorganisation
För att söka tjänsten ser vi att du:
- Har akademisk utbildning inom ekonomi, HR, inköp, juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdigt.
- Något eller några års erfarenhet av upphandling/anbudsanläggning
- Goda kunskaper i svenska och engelska och välutvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift på båda språken.
- Goda kunskaper inom office-paketet, främst Excel.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av upphandling/anbudsanläggning inom rekrytering- och bemanningsbranschen
- Erfarenhet från en inköpsroll
För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i dig själv och tar ansvar och initiativ för att självständigt driva ditt arbete framåt. Du räds inte för att lyfta din åsikt och komma med förslag på nya tillvägagångsätt. Ett öga för detaljer är av stor vikt, du är noggrann i kombination med att utföra ett effektivt arbete för att uppnå resultat. Du besitter förmågan att skapa en god struktur genom att planera och prioritera i ditt arbete. Att dela energi och engagemang med kollegor är en självklarhet på Clevry!
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du kommer bli uppskattad för ditt arbete, dina idéer och din härliga energi! Jobba remote, lägg upp dina dagar utifrån vad som passar dig bäst. Vill du jobba hemifrån eller träna mitt på dagen, kör hårt! Vi tror på work life balance så att du får de bästa förutsättningarna till ett sund livsstil, med framgång både i jobbet och privat! Under resans gång kommer du att stöta på nya utmaningar, många skratt och massor av energi!
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning om 6 månader
Placering: Kungsholmen, Stockholm
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan och gör testet så snart som möjligt!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.