OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en anbudsorganisation under utveckling där du har möjlighet att påverka utformningen av morgondagens omsorg. Vi söker nu en Bid Manager till vår anbudsavdelning som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt.
Välkommen med din ansökan!
Om Frösunda och Norlandia
Familjeägda Frösunda är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom funktionsvariation, personlig assistans, äldreomsorg samt individ- och familjeomsorg. Norlandia äldreomsorg och Norlandia förskolor har samma ägare men drivs i en egen koncern, NHC. Frösunda och Norlandia har på den svenska marknaden en gemensam ledning och gemensamma stödfunktioner.
Frösundas två största affärsområden Frösunda Personlig Assistans och Frösunda Omsorg bedriver assistanstjänster respektive boenden och stödinsatser inom LSS och SoL över hela landet. Med sina många år i branschen är Frösunda Personlig Assistans och Frösunda Omsorg en av de största och mest erfarna privata aktörerna inom sina respektive områden.
Till anbudsavdelningen söker vi nu en Bid Manager. På anbudsavdelningen arbetar du i anbudsteamet främst riktat mot Omsorg/Personlig assistans.
Du rapporterar till företagets Anbudschef som har ansvar för koncernens alla anbud. Anbudsavdelningen har en viktig roll i företagets tillväxtstrategi och du får här möjlighet att i en affärsnära roll vara med och bidra till företagets tillväxt och utveckling och på så sätt påverka framtidens omsorg.
Rollen som Bid Manager
Som Bid Manager driver du anbudsprojekt från ax till limpa med målet att driva effektiva och vinnande anbudsprojekt i offentliga upphandlingar. Du är med i hela anbudsprocessen där du bevakar och värderar anbudsförfrågningar, projektleder anbudsprojekt, skriver/formulerar texter till anbuden, kvalitetssäkrar, hanterar avtal samt uppföljning och utvärdering av processen.
I anbudsprojekten har du har ett tätt samarbete med ansvarig regionchef och Business Controller men även med andra funktioner i organisationen för att inhämta korrekt och relevant underlag till anbuden.
I rollen som Bid Manager arbetar du även proaktivt med att löpande följa trender och utveckling på anbudsmarknaden samt utveckling av vår anbudsprocess. Du arbetar relationsbyggande med att skapa och upprätthålla goda relationer med både befintliga och potentiella kommuner och deras upphandlingsfunktion och är ett stöd för affärsområdet i affärsutvecklingsfrågor.
En eller ett par resdagar kan förekomma per månad för att besöka våra verksamheter eller samarbetspartners i olika kommuner.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett dynamiskt, utvecklande och spännande jobb i en miljö där vi samarbetar för att nå uppsatta mål, där vi strävar efter att vara informella men professionella och där vi försöker värna om balansen mellan privatliv och yrkesliv. Självklart har vi kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Vem vi söker
För att vara framgångsrik och utvecklas i rollen som Bid Manager är du noggrann och strukturerad. Du har ett öga för både detaljer och helhet och är en duktig kommunikatör med mycket god förmåga att även uttrycka dig i skrift, då du är den som formulerar våra erbjudanden i form av anbudstexter.
Då arbetsbelastningen på anbudsavdelningen kan variera mellan intensivare arbetstoppar och lugnare perioder, är det viktigt att du både kan hantera intensivare perioder och att under lugnare perioder driva det proaktiva arbetet framåt. Du trivs förmodligen i en roll där du har många olika kontaktytor och kan skapa och underhålla goda relationer till olika samarbetspartners framgångsrikt.
Erfarenhet och kvalifikationer
- Högskoleexamen relevant för rollen såsom socionom eller annan motsvarande utbildning.
- Meriterande om verksamhetskunskap från omsorgsområdet liksom inom LSS/SoL lagstiftning.
- Relevant erfarenhet av anbudsprocessen antingen som inköpare eller som anbudslämnare/affärsutvecklare med erfarenhet av offentlig upphandling.
- Kunskaper om LOU, juridisk terminologi, avtalsrätt.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
- B-körkort
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Plats: Tjänsten utgår från Frösundas huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm med möjlighet till flexibilitet.
Sista ansökningsdag: 15 januari 2023
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Besök gärna vår hemsida: www.frosunda.se
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Anna Lindström, Anbudschef, tel: 076-5013023 anna.lindstrom@frosunda.se
Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta
Vendela Zetterkvist, HR-specialist/rekrytering, tel: 010-130390 vendela.zetterkvist@frosunda.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652