OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Global Talk är en internationell tolkförmedling och är en av världens snabbast växande leverantör av språktjänster. Bolaget är idag verksamma i Sverige, Nederländerna och Belgien, omsätter över 45 miljoner Euro och har stora tillväxtplaner i såväl Sverige som internationellt. Global Talk Sweden AB består idag av 2 500 välutbildade tolkar, översättare och kulturspecialister och har sitt huvudkontor i Sundsvall. Företaget kan hantera över 200 språk och är en välkänd aktör främst inom den offentliga sektorn men åtar sig även uppdrag inom den privata där man erbjuder allt från affärs- och konferenstolkar till samhällstolkar och bestyrkta översättningar. Läs mer på www.globaltalk.se
Vill du jobba i en verksamhet där människan är i fokus och få vara med att bidra till att personer inte bara lyssnar på varandra utan även förstår varandra? Vill du vara med på en tillväxtresa och stärka vår position som en kvalitetsaktör på den svenska marknaden? Då ska du söka tjänsten som Bid Manager till Global Talk som är specialister på att hjälpa myndigheter, kommuner, sjukhus, polisen, domstolar och många fler med deras tolkärenden i olika situationer.
Vi söker dig som vill anta utmaningen att kliva in i rollen som affärsdriven Bid Manager mot den offentliga marknaden där du ansvarar för hela säljprocessen; från uppsökande försäljning till att utveckla affären med befintliga kunder. I rollen ansvarar du för att projektleda offentliga upphandlingar till vinnande affärer inom tolkförmedling. Arbetet innebär att analysera, kalkylera, skriva och granska anbud, sammanställa dokument, lämna anbud samt bevaka anbudsgivningen. Din roll ställer höga krav på systematik och uthållighet då säljcyklerna ibland är långa. I nära samarbete med kollegorna i Bid teamet bygger ni ett långsiktigt och strategiskt arbete där syftet är att skapa bra, nära och långa affärsrelationer. Du rapporterar till VD och ni jobbar tillsammans kring frågor som rör marknad och omvärldsbevakning.
Vi söker dig med erfarenhet av B2B-försäljning och som trivs att arbeta i en miljö med högt tempo där man samverkar med många olika personer både inom och utom den egna organisationen. Erfarenhet inom offentlig marknad och kunskaper inom LOU och de regelverk som styr den offentliga marknaden är meriterande men inget krav. Du har däremot en mycket god förmåga att se affären i anbudet och har ett driv och en vilja att komma framåt. Som person är du både ödmjuk och prestigelös men också handlingskraftig, driven och orädd - du ser till att vara där det händer! Du är kommunikativ, har lätt för att formulera dig i text och är flytande i svenska samt hanterar engelska bra. Vi förutsätter att du är en god användare av MSOffice och har erfarenhet av att arbeta i CRM system.
Vi erbjuder ett fritt, stimulerande och utvecklande arbete i ett starkt och vinnande team i ett av Europas största tolkförmedlingsföretag. Säljutbildning inom LOU kommer att finnas till hands och kommer att hjälpa dig mot de uppsatta målen. Global Talk tror på jämställdhet, inkludering och mångfald i arbetslivet och vill därmed uppmuntra sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi är övertygade om att våra olika erfarenheter hjälper oss att växa och utvecklas framåt!
Tjänsten avser direktanställning hos Global Talk Sweden AB, omfattning heltid. Placeringsort Sundsvall eller annan ort enligt ök. Vi erbjuder flexibel arbetstid med möjlighet att förlägga del av arbetet på distans. Då tjänsten innebär mycket resa så är B-körkort ett krav, vi tillhandahåller tjänstebil.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Ottosson, 070-380 70 47 eller anna.ottosson@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se. Ange att du söker tjänsten ”Bid Manager” i fältet där du fyller i vilken tjänst du söker. Då vi intervjuar löpande är du välkommen med din ansökan redan idag, annars senast den 15 januari 2023.