Bid Manager till Nexer Group

Bid Manager till Nexer Group

Arbetsbeskrivning

Nexer söker nu en erfaren och affärsmässig Bid Manager som ska projektleda anbuds- och ramavtalsarbeten inom offentlig sektor. Värdesätter du struktur och effektivitet? Då kan du vara den vi söker!

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. De är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas.

Sales Enablement på Nexer är en koncernövergripande enhet, där du har möjlighet att utvecklas i din roll som Bid Manager och påverka verksamhetens resultat. Tjänsten är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en god helhetsbild av hela organisationen. Du och dina kollegor inom Sales Enablement har en mycket viktig roll för att säkra Nexer Groups fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som Bid Manager driver du anbuds- och ramavtalsarbete mot offentlig sektor i nära samarbete med alla Nexers enheter där man arbetar mot såväl den offentliga som den privata marknaden. Som projektledare har du kontroll på hela upphandlingsprocessen och driver flera upphandlingar parallellt. Ditt tydliga och effektiva ledarskap skapar goda förutsättningar för vinnande anbud av högsta kvalitet.

Du projektleder anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlaget till dess att avtal är skrivet och ansvarar för att koordinera och fördela uppgifter och ansvar, sätta tidplaner samt bevaka tillkommande information i anbudet. Vidare innebär arbetet att du självständigt skriver, granskar och sammanställer texter utifrån information och material du inhämtat från projektgruppen (bidteamet för aktuell upphandling) och andra nyckelpersoner. Anbudsarbete för privat sektor kan också förekomma, lokalt som globalt. Du fungerar även som centralt affärsstöd, såväl internt som i möten med kund där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad vägledning i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor inklusive rådgivning vad gäller anbudsstrategi och taktik. Detta sker likväl på den svenska marknaden som i Norden och Europa.


Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och/eller eftergymnasial utbildning inom anbud / upphandling och bid management tillsammans med flera års erfarenhet av anbuds- och upphandlingsarbete inom konsultbranschen och IT/Tech-området. Du har mycket god erfarenhet inom LOU och offentlig upphandling samt mycket goda kunskaper i anbudsarbete för den offentliga sektorn i Sverige. Du har också kunskaper om offentlig upphandling och anbudsarbete i Norden samt i övriga Europa. Vidare har du starka ledaregenskaper och mycket god erfarenhet av att leda projekt. Dina språkkunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift och du skriver samt producera välformulerade och professionella underlag samt tar fram olika former av analyser.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att samarbeta, kommunicera och bygga relationer med alla parter i upphandlings- och anbudsprocesserna. Du är tydlig i ditt projektledarskap, kundorienterad och effektiv och du driver dina processer framåt inom fastställda tidsramar och med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad med gott omdöme och god förmåga att prioritera. Ditt positiva förhållningssätt och affärsmässiga driv smittar av sig.

Välkommen till ett innovativt och snabbfotat internationellt företag med stort affärsdriv och härliga kollegor!


Om verksamheten
Nexer är ett globalt techbolag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovationskraft. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Vi erbjuder en bred portfölj av tjänster inom alla områden av digital transformation – från avancerad analys och systemutveckling till automatisering och artificiell intelligens. Oavsett om du behöver råd, en skräddarsydd produkt eller ett komplett team av experter kan vi lösa dina utmaningar med vår kompetens inom strategi, teknik och kommunikation.

Vi är framtidens techbolag. Tillsammans tar vi sikte mot en morgondag som bär på ett löfte. Om företag som blomstrar, karriärer som tar fart. Om ett bättre liv för alla. Det löftet tänker vi uppfylla.

Läs mer om Nexer Group här: www.nexergroup.com/sv/

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2024
  • Ansök senast: 6 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024

Auxiliary Systems Tender Lead

Auxiliary Systems Tender Lead

8 november 2024