OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person som brinner för att skapa vinnande anbud och ha en nyckelposition på företaget? Har du tidigare erfarenhet som Bid Manager och vill fortsätta utvecklas inom en spännande bransch på Nomor?
OM TJÄNSTEN
Vår kund Nomor är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. Nomor finns i Sverige representerade med åtta regionkontor och tjugosex lokalkontor från Boden i norr till Malmö i söder. Nomor ägs av Terminix – ett ledande amerikanskt bolag inom skadedjurskontroll. Till deras huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Den viktigaste framgångsfaktorn för Nomor är alla medarbetare, de har genom åren investerat mycket engagmenag i företagskulturen för att skapa en riktigt kul arbetsplats. Nomor tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team där alla jobbar mot samma vision "att uppfattas som Sveriges bästa tjänsteföretag!"
I rollen som Bid Manager kommer du driva och utveckla anbudsarbetet på Nomor. Du har hand om hela avtalsprocessen för myndigheter, kommuner, regioner och kommunala bolag. Det innebär att granska upphandlingar, ställa relevanta frågor, ta fram underlag, statistik, referenser för att säkerställa att Nomor kan lämna in ett kvalificerat anbud till den upphandlande enheten. Du ansvar också för att tillhandahålla relevant information till Nomors drift för att kunna leverera enligt inlämnat anbud. Du kommer ha ett stort ansvar och vara en nyckelspelare på Nomor.
Du kommer vara en del av försäljningsteamet men kommer även ha nära kontakt med våra regioner samt kunder.
Tjänsten är på heltid på huvudkontoret i Sollentuna.
Du erbjuds
* Ett härligt gäng kollegor att arbeta med
* Kollektivavtal
* Friskvård och hälsoinspiration
* Nybyggt modernt kontor ett stenkast från Sollentuna Centrum
* Årlig kick-off
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Koordinera, organisera och svara på inkommande upphandlingar.
- Ha löpande kontakt med regionchef under upphandlingsarbetet.
- Kundanalyser.
- Bearbetning av nya kunder.
- Hantera dokumentation och informera mottagande region.
- Löpande orientera utvald grupp i upphandlingsprocessen.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, juridik, ekonomi eller motsvarande.
- Du har tidigare dokumenterad erfarenhet av upphandlingar, inköp eller anbudsförfarande.
- Du gillar att leda och driva anbudsprojekt och att skapa vinnande anbud.
- Vidare har du har mycket bra kunskaper i Officepaketet.
Som person är du
* Noggrann
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Relationsbyggare
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Sollentuna
* Academic Work kommer kontrollera belastningsregister före anställning.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231