OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Randstad skiljer sig från att arbeta i andra organisationer.
På Randstad står människan i centrum för allt vi gör; Detta gäller för våra kunder, våra kandidater, våra anställda och vårt sätt att se på samhället i stort. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknik, stödjer vi människor och organisationer i att nå och förverkliga sin fulla potential. Vi kallar det #human forward.
Delar du vår passion för människor och vill bidra? Då kan vi ha rollen för dig!
Ansvarsområden
Som Bid Manager med fokus på avtalsgranskning hos oss på Randstad arbetar du självständigt med att granska och projektleda våra anbud inom uthyrning, rekrytering och omställning. Detta omfattar i praktiken allt från analys av anbudsinbjudan, upprättande av tidplan, skrivandet och kvalitetssäkring av anbudet - till kalkylering och legala frågor. Du samlar in information, formulerar och skriver kärnfulla texter, säkerställer referenser, sammanställer bilagor och skallkrav m.m. Med andra ord driver du anbudsarbetet från ax till limpa för att säkerställa att vi levererar anbudsunderlag i världsklass!
Bid team är placerad på koncernnivå vilket gör att du får en helhetsbild av och samverkar med hela organisationen.
Arbetstider
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Kvalifikationer
• Du har en akademisk utbildning inom inköp, juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdig.
• Det är ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete alternativt relevant utbildning och mycket goda kunskaper inom LOU.
• Då vi jobbar I en global organisation behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska och välutvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift på båda språken.
Vad får du i utbyte?
I utbyte mot din talang och ansträngning erbjuder vi en marknadsmässig lön och en rad övriga förmåner. Trygghet och en bra balans mellan arbete och privatliv betyder mycket hos oss, och vi tar hand om varandra. Föreställ dig att ha en arbetsgrupp och ett nätverk där alla vill att du ska lyckas! - Och vi har siffrorna för att backa upp det: vi är 38.820 kontorsanställda, med över 4 826 kontor i 38 länder! Randstads prestationsstandarder är höga, men som team kommer vi skapa förutsättningar för att du ska kunna nå och överstiga dem, genom lärande och utvecklingsmöjligheter. Att gå med i vårt team innebär att du kommer till ett jobb med skickliga och passionerade kollegor! Var och en av dem är avgörande för att upprätthålla vår öppenhet, vårt entreprenörskap och vår livliga företagskultur.
Ansökan
Varmt välkommen med dina ansökan senast: 2020-11-30. Vänligen observera att vi tillämpar löpande urval - sök därför gärna så snart som möjligt!
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044