Bid Manager till StudentConsulting

Bid Manager till StudentConsulting

Arbetsbeskrivning

Är du ”inte riktigt en säljare” men har vinnarskalle och gillar att skapa resultat? Föredrar du att arbeta i en strukturerad miljö med ordning och reda där det är snabbt till beslut och med möjlighet att påverka? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker efter en driven person som vill arbeta som Bid Manager i vår skandinaviska koncern. I rollen kommer du att arbeta med företagets största affärer inom både privat och offentlig sektor i de allra flesta branscher. Som Bid Manager ingår du i vårt centrala försäljningsteam där du ansvarar för att koordinera och projektleda privata och offentliga upphandlingar.

I rollen kommer du främst ansvara för:
- administrativa uppgifter i alla upphandlingar
- bearbeta och skriva säljande anbudstexter
- planera och koordinera information internt i organisationen
- upprätta priskalkyler
- arbeta med inflöde av kommande upphandlingar

Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad på vårt nyöppnade kontor i Vasastan i Stockholm. Möjlighet att delvis arbeta på distans finns. Arbetstiderna är måndag-fredag 8–17.

Vi är en koncern som haft en framgångsrik tillväxt sedan starten 1997, vunnit flertalet priser och utnämningar längs vägen. Under de senaste två åren har StudentConsulting haft en tillväxt på en halv miljard kr och idag omsätter vi 1,6 miljarder. StudentConsulting är ett företag som genomsyras av entreprenörskap med ett högt tempo och med ett stort fokus på resultat tillsammans med engagerade kollegor.

Din profil
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att prioritera, strukturera och arbeta administrativt med hög kvalitet. Du ska tycka om att skriva och utforma texter och vi lägger stor vikt i att du är mycket noggrann och har känsla för detaljer. Utöver detta behöver du ha en förmåga att hantera flera projekt samtidigt, ha ett affärssinne och ett öga för layout. Då du frekvent kommer samarbeta med våra interna kollegor behöver du vara en person som har lätt att ta kontakt och är tydlig i din kommunikation.

Eftersom vår arbetsmiljö präglas av en stark säljkultur med fokus på resultat och ett högt tempo, är det viktigt att du är stresstålig och självgående. Du ska vara prestigelös och jobba tillsammans med teamet mot deadlines. Som stöd i ditt arbete har du våra tydliga processer, rutiner och mallar. Du kommer framför allt arbeta i Word, Excel, PowerPoint, vårt egenutvecklade affärssystem samt externa upphandlingsverktyg. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med snabba beslut, där den ena dagen inte är den andra lik!

Krav:
• Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet eller yrkeshögskola) inom upphandling/inköp, management, ekonomi, juridik, försäljning eller liknande
• Erfarenhet av en liknande roll (jobbat med upphandling och/eller administrativa arbetsuppgifter tidigare)
• Erfarenhet inom upphandling och LOU
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
• Pratar och skriver flytande på svenska och engelska

Meriter:
• Prata och skriva på norska eller danska

Vi erbjuder dig en stimulerande roll där du blir en viktig spelare i vårt härliga team som driver försäljningen i koncernen, och därmed vara med på StudentConsultings fortsatta framgångsresa! Är det dig vi letar efter? Tjänsten tillsätts så fort vi har hittat rätt kandidat. Vi håller intervjuer löpande så ansök redan idag!

I samband med att du söker tjänsten önskar vi att du genomför de tre personlighetstest som finns på din profilsida hos StudentConsulting.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024