Bid Manager till Techstep

Bid Manager till Techstep

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att söka tjänsten som Bid Manager till Techstep! Här ges du möjlighet att bygga Techsteps framtida Bid-organisation i Sverige och sätta din egen prägel på rollen och organisationen. Techstep fokuserar på egenutvecklad mjukvara och hanterar flera av Sveriges största kunder kombinerat med samarbete med några av världens absolut största och välkända företag.

Vill du arbeta på ett marknadsledande företag inom en het framtidsbransch och har tidigare erfarenhet av rollen som Bid Manager? Trivs du i en projektledande roll med mycket ansvar? Då kan det vara dig vi söker! Välkommen med din ansökan.

Om vår kund
Techstep arbetar för att bli en ledande leverantör av Managed Mobility Services i Norden. Deras mjukvarubaserade Managed Mobility-lösning gör det lättare för företag att låta sina anställda utföra mera av sitt arbete på mobila enheter var de än är, med hög grad av säkerhet och driftsstabilitet. Techstep har 350 anställda i Norge, Sverige, Danmark och Polen och betjänar 2 000 företagskunder inom olika branscher inom den privata och offentliga sektorn. Företaget är noterat på Oslo börs.

Läs mer på https://www.techstep.se/

Dina arbetsuppgifter
Som Bid Manager hos Techstep ansvarar du över att identifiera, monitorera och svara upp på de upphandlingsförfrågningar som inkommer från såväl offentlig som privat sektor.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat:

- Identifiera anbud
- Skräddarsy Bid-team inför varje anbud
- Projektleda
- Strukturera, organisera och samla in dokumentation
- Kvalitetssäkra insamlat material och dokumentation
- Sammanställa anbud och säkerställa att det svarar upp på samtliga delar

Rollen ställer krav på att du ständigt håller dig uppdaterad gällande nya riktlinjer, regelverk och andra faktorer som kan komma att påverka innehållet i anbuden.

Du rapporterar till Director BID & Contract med placering i Norge.

Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av rollen som Bid Manager/anbudsansvarig, gärna mot både offentlig och privat sektor, samt med erfarenhet av projektledning. Du är strukturerad, noggrann och tycker om att jobba i en roll med mycket ansvar. Vidare förhåller du dig till deadlines och säkerställer hög kvalitet i det arbete som du utför. Du har god förståelse för Office-paketet och trivs i en administrativ roll. Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt trivs med att arbeta med textbehandling och författning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av telekombranschen eller liknande samt har relevant utbildning för tjänsten.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 3 juni. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Gabriella Uddh, gabriella.uddh@effektiv.se eller Markus Nordbring, markus@effektiv.se.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Techstep.

Sökord
Upphandlingsansvarig, Upphandlingskonsult, Upphandlare, Anbudsansvarig, Anbudsspecialist, Strategisk inköpare, Offentlig upphandling, Bid Specialist, Bid Coordinator, Bid Manager, Public Bid Manager, Bid Project Manager, Strategic Purchaser, Buyer

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


12 november 2024

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024