BID Manager till Tunstall i Malmö

BID Manager till Tunstall i Malmö

Arbetsbeskrivning

- Vill du vara en del av att underlätta för människor att leva ett fullvärdigt liv, på den plats de själva har valt?
- Tycker du att utvecklingen inom vår och omsorg är av stor vikt?
- Är du duktig på att argumentera samt är en flexibel och kreativ person?
- Är du en kommunikativ person som har kompetens inom att projektleda anbud?


Om svaret är ja på dessa frågor, kanske du är Tunstalls nästa BID Manager.

Tunstall arbetar med tjänster som hjälper människor att få en tryggare vardag och förhöjd livskvalitet.

Som Bid Manager är du hjärtat i bolaget och i vår strävan att genomföra lönsamma affärer på den svenska marknaden. Att analysera förfrågningsunderlag, genomföra konkurrentanalyser och utarbeta bra anbud med rätt prissättning och texter till upphandlande myndigheter är en stor del av din vardag som Bid Manager.

Vi söker dig som har förmåga att se affärer och gärna kavlar upp armarna för att utvecklas med oss. Vidare tror vi att du trivs i mötet med kund och gillar kunddialogen. Rollen är en utökning då vi är inne i en expansiv fas. Tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i Malmö och du rapporterar till Head of Bid Management.

Du kommer ingå i ett team med två härliga kollegor som vi tror är svåra att inte tycka om!

Som Bid Manager ska du driva och projektleda, strukturera och effektivisera anbudsprocessen.

Konkreta exempel på arbetsuppgifter är:

Bistå till att formulera kvalitativa och konkurrenskraftiga anbud utifrån upphandlande myndigheters krav, utvärderingsmodeller samt rådande konkurrenssituation på marknaden

Analysera förfrågningsunderlag och avtal

Supportera i frågor rörande upphandlingar och LOU

Genomföra konkurrentanalyser och omvärldsbevakning

Arbeta med kalkyler och prissättning

Bevaka kommande, annonserade och tilldelade upphandlingar

I samråd med kollegor i hela organisationen arbeta fram kunderbjudanden

Presentera lösning under RFI:er och Anbudspresentationer

Målet är att stärka företagets position, bli konkurrenskraftigare samt att öka lönsamheten genom ett långsiktigt, strategiskt och genomtänkt arbete. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, där du kommer att behöva kravställa internt för att få all nödvändig dokumentation på plats. Där du också behöver samla in input till anbudsansvaret som är väsentligt för att uppnå ett vinnande anbud.

Vi söker dig som:

Är en energisk och positiv person som har ett lösningsfokuserat mindset.

Vi tror att du behöver ha 2-5 års erfarenhet av att driva självständiga projekt inom anbud och försäljning där du skapat affärer inom tjänstesektorn och/eller IT sektorn. Det är självklart meriterande om du tidigare har arbetat med offentliga upphandlingar. Men det viktigaste är att du har viljan att utvecklas till en anbudshjälte och inte är rädd för att hugga i. Karaktäriserande för dig är att du är nyfiken, är en analytisk affärsskapare samt att du är resultatdriven med ett effektivt arbetssätt.

Du bör ha kunskaper om upphandlingsprocesser, LOU, juridisk terminologi samt avtalsrätt. Därutöver förmåga till omvärldsorientering, helhetssyn och att främja intern och extern samverkan. För att komplettera vårt team bör du trivas i kundmötet och gå igång på affären och bemöta kundens utmaningar. För att lyckas i rollen tror vi att du kan balansera mellan å ena sidan arbeta analytiskt och strukturerat men samtidigt kunna vara flexibel och med förmåga av att arbeta med flera pågående projekt samtidigt och mot tydliga deadlines. Du behöver vara bra på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Slutligen är det viktigt att du är en person som kan argumentera för sin sak, på ett förtroendeingivande sätt där du har god vana att läsa och förstå avtal.

Vår bransch är föränderlig, och det är viktigt att du har ett intresse för omvärldsbevakning och till din natur är nyfiken. I rollen ingår också att hålla kontakt med både kunder och kollegor så vi ser gärna att du vill och kan kommunicera med olika typer av människor.

Erfarenhet av projektledning, IT-lösningar och tjänsteförsäljning är detta meriterande. Har du mer specifikt erfarenhet av SaaS- och molnbaserade tjänster är det ett stort plus.

Om Tunstall

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).

Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård, digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala, ”tjänstefiering” - från produkter till tjänster, ”molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar.

Varför bör du välja Tunstall som din nästa arbetsgivare?

På Tunstall sätter de människan i centrum. Hela företaget bottnar i ett ärligt engagemang att hjälpa individer som är kroniskt sjuka och/eller befinner sig i behov av vård om omsorg. Genom innovativ välfärdsteknologi utvecklar de tekniska lösningar och system för vård och omsorg, som hjälper de äldre och kroniskt sjuka i behov av vård och omsorg. Detta har de gjort i över 60 år med ledorden passion, professionellt och personligt som grund. Tunstall är ett företag som bidrar till ökad livskvalitet på ett emotionellt och personligt plan. De är ett företag som alltid har människans behov av närhet, trygghet och livskvalitet i fokus. Vem vill inte vara en del av det?

Läs mer om Tunstall här: https://www.tunstall.se/om-tunstall/

Är du den vi söker?

Vi befinner oss i en mycket spännande fas då Tunstall är under tillväxt och som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra.

Verkar detta vara rätt för dig så är du varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra av dig snarast, dock senat 31 januari då vi tittar igenom ansökningar löpande.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen eller är något du undrar över så hjälper Anna Tannerfalk. anna.tannerfalk@skillu.se, 0760- 08 84 82 dig gärna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill U
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Postadress

Geijersgatan 2B
LIMHAMN, 21618

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024