Bid Solution Expert

Bid Solution Expert

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet från process- och/eller driftansvar och vill nu utvecklas vidare?
Denna roll innebär att du kommer att arbeta i teknisk framkant inom NaaS och ges möjligheten att påverka utvecklingen utifrån marknadens behov.

NW Solutions Design (B2B) ansvarar för framtagandet av lösningsförslag för Tele2:s större affärer inom privat och offentlig sektor vilket består av att säkerställa att kunderna erbjuds rätt lösning till rätt pris.

Vi söker nu en Bid solution expert som kommer att rapportera till Head of NW Solutions Design.
Du kommer ansvara för att i de större affärerna inom privat och offentlig sektor vara sammanhållande för bid-arbetet av leverans, drift, support och konsulting inom området Network Solutions. I rollen kommer du att jobba med framtagning av material och underlag till upphandlingar, avtalsförslag och offerter självständigt och/eller med äskade resurser.
Vidare kommer du ansvara för att verifiera avvikelser kring drift och support i kundlösningar och bidra till korrekt dokumentation och avlämning till leveransavdelningen. Du förväntas delta i olika forum för att bidra till utveckling av våra produkter och tjänster samt ge återkoppling till Tele2:s produktchefer.

Fler arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Du ansvarar för att affärskvalificera leverans, drift, support och konsulting för området Network Solutions
Du är ansvarig för att äska och säkerställa Network Solutions resurser till Tele2:s bid-team
Genomföra kundpresentationer
Sammanställa och stämma av resursbehov med verksamheten för att till berörda forum kunna rapportera utökade resursbehov
Svara på frågor och förtydliga underlag inför attest och sign off-forum
Uppdatera och utveckla det som NW Solutions är ansvariga för i bid-biblioteket
Vara resurs vid utveckling av processer och rutiner
Stötta våra NaaS-arkitekter med att dokumentera och utveckla processer och rutiner


Din profil
Du har en gedigen erfarenhet från process- och/eller driftansvar och du vill nu utvecklas vidare
Du har mycket god kunskap om ITIL-processer och arbetar på det sättet i din nuvarande roll
Vi ser gärna att du har en mycket god ekonomisk förståelse där du kan se vilken effekt beslut kan ha på affären och helheten
Du är införstådd med olika typer av supportupplägg, exempelvis Ciscos
Information Classification: Internal
Du är en analytisk person som har lätt för att se samband och har en mycket bra förståelse för att arbeta med upphandlingar
Du är hanterar både svenska och engelska flytande, såväl i tal som i skrift


Vi erbjuder dig
. en omväxlande och rolig arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad på riktigt.
. en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
. stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
. vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.
Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta rekryteringsansvarig, Malin Rangstedt, på malin.rangstedt@maxkompetens.se


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Liknande jobb


12 november 2024

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024