Bid Specialist till Ricoh

Bid Specialist till Ricoh

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ricoh.

Om företaget:

Ricoh är ett globalt industriledande företag som specialiserar sig på kontorsmarknaden och marknaden för grafisk kommunikation. Ricoh erbjuder produkter för bildhantering, industriprodukter, lösningar för nätverkssystem, grafiska kommunikationslösningar, tjänster för dokumenthantering och IT.

Företaget har idag tillsammans med internanställda och partners ca 400 anställda i Sverige, med kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Huvudkontoret sitter i Solna Strand. Teamet är idag fem personer och präglas av en glädje till arbetet!

Ricoh är på väg mot en spännande utveckling och här får du möjligheten att bli en del av Ricohs digitala omvandlingsresa. Här får du chans att arbeta på ett marknadsledande internationellt företag i en dynamisk miljö och du får ett stort nätverk med specialistfunktioner från en internationell organisation.

Arbetsuppgifter:

I denna specialistfunktion som Bid Specialist till Bid Teamet arbetar du operativt med företagets anbud. På ett kreativt sätt arbetar du med att skriva lockande och professionella anbud och du arbetar med utveckling av anbudsprocessen samt proaktivt med förberedelser inför kommande anbud. Du driver självständigt anbudsarbeten såsom genom svar på upphandlingar från såväl privata storkunder som inom den offentliga miljön. Du ansvarar för hela anbudsprocessen från början till slut genom informationsinsamling från organisationens mest lämpliga medarbetare för att säkerställa kvalitet i alla led. I rollen ingår även bevakning av våra befintliga ramavtal inom ett flertal affärsområden.

Du arbetar tillsammans med ett seniort och kunnigt team men lång erfarenhet att arbeta med privat och offentlig upphandling och du rapporterar till Bid Manager. Du får i och med detta stor chans till personlig utveckling!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet från en roll såsom Copy Writer, Bid Writer eller erfarenhet från en marknadsroll
• Duktig på att skriva texter på professionell nivå
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Excel och PowerPoint
• Meriterande med arbetslivserfarenhet från arbete med anbud
• Meriterande medutbildning inom till exempel ekonomi, marknad, eller business management

För att trivas i denna roll tror vi att du kommer från en roll inom marknad, inköp eller Copy, där du arbetat med att skriva texter. Du är en lagspelare som gärna arbetar tillsammans med andra men som har förmågan att arbeta självständigt där du tar stort ansvar för ditt eget lärande. Du kan prioritera dina ansvarsområden och arbetsuppgifter på ett effektivt sätt samt är en god administratör. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en noggrann person som trivs med att skapa god struktur och översikt för att leverera kvalitet till Ricos kunder. Då rollen innebär en hel del kundkontakt är du en person som har hög social kompetens och som får energi av att arbeta i en tillvaro med många kontaktytor. Därtill trivs du i en miljö där det tidvis är högt tempo och har därför en god förmåga att prioritera och anpassar dig lätt till förändrade omständigheter.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024