OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha möjlighet att kombinera arbete med friluftsliv? Vi söker en Bidmanager som drivs av att lämna vinnande anbud för framtida affärer. För dig som väljer att bosätta dig i Åre finns möjlighet att arbeta nära skidbacken
Din roll
* Hålla ihop anbudsprojekt, inklusive kostnadsberäkningar
* Driva och genomföra anbudsarbetet inom budget samt deadlines
* Delta i avtalsförhandlingar och ingå i marknadsteamet
* Kalla till och hålla i beslutsmöten
* Tillsammans med säljteamet bevaka och hitta nya affärsmöjligheter att lägga anbud på
* Administrera och hålla vårt affärssystem aktuellt med rätt information
* Resor, både nationellt och internationellt förekommer
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för att göra affärer. Vi ser att du exempelvis har arbetat som projektledare, eller annan sammanhållande roll, tidigare och är van att hålla ihop helheten. Du är analytisk som person och tycker om ordning och reda, är strukturerad, noggrann och social, samt trivs med att jobba såväl enskilt som i team.
Vi söker dig som har:
* God kunskap om LOU, Lagen om offentlig upphandling
* Högskoleutbildning eller motsvarande inom området.
* Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet ifrån liknande roller.
* God förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
* Har lägst B körkort
Meriterande om du har:
* Erfarenhet/kunskap av teknisk eller motsvarande verksamhet
* Kunskap om Exportkontroll
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Vår verksamhet bedrivs på flertalet orter i Sverige och internationellt.
På avdelningen Infrastructure and Land System i Östersund blir du del av en verksamhet som främst levererar tjänster men även större systemintegrationer samt projekt både nationellt och internationellt. Avdelningen har även en verkstad som underhåller bla fordon, men som även har tillverkning av olika produkter. Vi är ca 120 medarbetare som består av verkstadspersonal, ingenjörer, projektledare mm. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.
I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan.
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595