OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ett Powerpoint-proffs med öga för färg och form? Trivs du som bäst med stort eget ansvar och i en roll där du har flera interna kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker till en ny roll i Max Matthiessens centrala försäljningsteam!
Max Matthiessen befinner sig på en offensiv tillväxtresa tillsammans med sina ägare Nordic Capital. Som en del i det arbetet vill man nu stärka upp säljorganisationen. Här erbjuds du goda utvecklings- och karriärmöjligheter, oavsett om du kommer från branschen eller är nyfiken på att få en fot in hos en av marknadens ledande pension- och försäkringsförmedlare.
En ny satsning inom säljorganisationen
I den här rollen kommer du fylla en viktig funktion för att stötta säljorganisationen internt, där du är ansvarig för att driva och utveckla arbetet kring företagspresentationer och annat kundmaterial. Formspråk och grafisk profil för varumärket finns redan, din uppgift är att se till så allt material är professionellt, snyggt och välpaketerat.
Du kommer skapa generella företagspresentationer som sedan går att anpassa utifrån kund och specifikt case. På så sätt säkerställer man kvalitet och enhetlighet inom organisationen. Initialt är fokus att skapa en bra mallstruktur och uppdatera befintligt material. Detta kommer ske parallellt med samarbete kring aktuella kundcase.
Du blir en del av det centrala säljteamet som idag består av tre företagsrådgivare. Rekrytering pågår för att stärka upp teamet med ytterligare fem personer inom kort, med ambitionen att teamet ska fortsätta växa på sikt. Utöver kollegorna i det centrala rådgivningsteamet kommer du stötta rådgivare i lokala team runt om i landet utifrån behov, samt Key Account Managers och andra kundansvariga. Du kommer också arbeta nära marknads- och kommunikationsavdelningen.
Det här är en ny roll och satsning, motsvarande roll har inte tidigare funnits hos Max Matthiessen. Därför är det extra viktigt att vi får in en person som ser det här som en spännande utmaning – någon som ser utvecklingspotential, är förändringsbenägen och kan vara med och forma rollen.
Tjänsten är på heltid med start våren 2024. Placeringsort är Stockholm.
För dig med öga för färg och form
Du som söker har ett par års erfarenhet från en liknande roll. Du har administrativ vana, är grafiskt kunnig och har öga för färg och form. Vidare är du duktig på att sätta ihop rapporter, ta fram statistik och tabeller. Vi ser med fördel att du tidigare arbetat på en säljavdelning eller som affärsstöd för säljare samt att du har erfarenhet av att koordinera och arbeta med flera projekt/mot flera stakeholders parallellt.
Du behärskar samtliga program i Microsoft Office-paketet. Powerpoint-kunskaper över medel är ett krav. Andra systemkunskaper som t.ex. Adobe Illustrator eller motsvarande är ett plus. Max Matthiessen använder Mac-datorer så du som söker bör vara bekväm i Mac-miljö.
Som person är du serviceminded, social och vågar ta för dig. Du är en relationsbyggare som är duktig på att knyta kontakter och nätverka internt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med stort eget ansvar och har god prioriterings- och planeringsförmåga. Du är självgående, effektiv och kreativ i ditt sätt att hitta nya vägar och lösningar på problem. Vidare är det viktigt med stor flexibilitet och anpassningsbarhet.
Vi ser gärna att du kommer från branschen eller har arbetat i en närliggande bransch, men det är inget krav. Huvudsaken är att du har vilja och intresse att sätta dig in i en ny bransch. Ju mer du lär dig desto större ansvarsområden kan du få på sikt. Vi ser i första hand att du kan utvecklas inom Bid/Sales-området och ges möjlighet att hantera tyngre upphandlingar och mer avancerade texter/avhandlingar. Beroende på tidigare erfarenhet kan du gå mot att vara mer delaktig i upphandlingsarbetet eller att du självständigt driver upphandlingar.
Varför välja Max Matthiessen
• Ledande inom pension- och försäkringsförmedling
• Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga
• En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket
• Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter
• En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik
Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se
Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. Du kommer också få genomföra ett arbetsprov i Powerpoint för att vi ska kunna säkerställa rätt kompetens. I processens slutskede genomförs en bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard.
Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147