Biladministratör

Biladministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en person till en tjänst som Biladministratör till Råbergs Bil i Karlskrona

Om företaget
Råbergs Bil grundades 1931. Vi är en anrik bilhandel i Karlskrona och Kalmar med lång erfarenhet av bilbranschen och är medlem i Motorbranschens Riksförbund.

Vår affärsidé
Råbergs Bil ska bedriva försäljning av bilar, reservdelar och verkstadstjänster enligt kvalitetsnormer som ska ge en marknadsledande position inom verksamhetsdistriktet.


Dina arbetsuppgifter
Som biladministratör ansvarar du för all administration kring bilaffärer. Detta innebär allt från registrering, fakturering, kontraktshantering, föra statistik, bokföring, betalningar, arkivering mm. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra säljare både i Karlskrona och i Kalmar.
Din roll är mycket viktig för att vi ska kunna ge bästa service och leverera våra bilar på ett professionellt sätt. För detta krävs det ordningssinne och självklart ett positivt och flexibelt arbetssätt. Det är också viktigt att kunna prioritera bland arbetsuppgifterna vid hög belastning.
Övriga arbetsuppgifter är diverse arbete med kundreskontra och leverantörsreskontra samt att boka hotell till personal vid kurser mm
Under semesterperioder kommer du också att vara backup för ekonomiavdelningen.


Din bakgrund/Dina egenskaper
• Några års erfarenhet av administration
• Någon form av utbildning/erfarenhet inom ekonomi
• Förståelse för siffror
• God datorvana

Vi förutsätter att du som söker är noggrann, organiserad, serviceminded och positiv samt kan arbeta under stort eget ansvar. Då vår målsättning är att alla affärer ska vara professionella har du som leveransadministratör en viktig roll. Vi söker en lagspelare med servicetänk som inte tvekar att stötta sina kollegor.


Information och kontakt
Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad i Karlskrona med start i början av augusti.
Det är en dagtidstjänst, måndag till fredag.
Om allt går som planerat är det en anställning direkt hos Råbergs efter initial inhyrning via oss på Wikan Personal, så kallad hyrrekrytering.

Välkommen med din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Ansökningar tas endast emot via vår hemsida www.wikan.se

Ring gärna vid frågor, Kjelle Rutzell, 0455 61 27 01 eller Emma Moding, 0455 61 27 03.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 400 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Kjell-Åke Rutzell
0455-61 27 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Karlskrona AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

Götgatan 1, Kristianstad
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023