Biladministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kollega till vår Biladministration

Om rollen

Vi söker nu en eller flera proffsiga och engagerade kollegor till vår Biladministration på huvudkontoret i Mölndal. På denna centraliserade avdelning är vi idag ca 25 personer uppdelade i olika team där du kommer att ingå i ett av dem och stötta övriga delar av organisationen med administration kopplat till bilaffären.

Hur ser en arbetsdag ut?

I Teamen som är uppdelat per bilmärke arbetar man med hela processen -från beställning av bilar till leverans till kund. Du har daglig kontakt med våra säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag. Du hanterar inkommande mejl, köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation runt lån- och leasing samt säkerställer att alla handlingar är korrekta och klara till leveransdag. Du säkerställer även att vi följer de lagliga krav och förordningar som finns samt följer företagets Guidelines. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till som kan upplevas hektiskt. Här krävs mycket god prioriterings- och planeringsförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.

Teamets huvudsakliga uppgifter är:

• Hanteringen av ingående mejl och telefonsamtal
• Orderregistrering
• Slutgiltig kontrollfunktion av köpeavtal, finanser, betalningar etc.
• Registrera ägarbyte, försäkringar, garantier och finansiering
• Bilbetalningar och fakturahantering
• Hålla rutiner och processer uppdaterade samt sträva efter förbättring och effektivisering
• Registervård

Vem trivs här?

Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har en förståelse för ekonomi. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och/eller servicearbete. Erfarenhet från fordonsbranschen anses som meriterande. Då vi är uppdelade i mindre team behöver du fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork, men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet. Vidare är du nyfiken på att lära dig nytt. Du äger förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs, även utanför teamets gränser. Stresstålighet, samarbetsförmåga, flexibilitet och känsla för att ge god service kommer att ta dig långt och du räds inte för att ta tag i det som behövs göras. Sysselsättningsgraden är på heltid och anställningen innebär 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024