BILADMINISTRATÖR - SVENSTIGS BIL AB - VÄRNAMO eller HALMSTAD

Arbetsbeskrivning

Från 2024 är Svenstigs uppdelat i två bolag, Svenstigs Bil AB och Svenstigs Lastbilar AB. Svenstigs Bil AB är auktoriserad återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda Personbilar samt Volkswagen Transportbilar. Förutom försäljning driver Svenstigs Bil AB en komplett servicemarknad för samtliga märken vi är återförsäljare för, samt Seat personbilar.

Svenstigs Lastbilar AB är auktoriserade återförsäljare av Scania lastbilar och driver anläggningar i Värnamo och Smålandsstenar. Vi erbjuder försäljning, service och hyrverksamhet av lastbilar och släp samt en specialiserad bussverkstad.

Utöver Värnamo och Smålandsstenar finns Svenstigs representerade i Gislaved och Halmstad. Totalt har Svenstigs ca 160 anställda, varav ca 35 arbetar inom Svenstigs Lastbilar AB. Totalt omsätter företaget ca 1300 Mkr. Svenstigs är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Läs mer på Svenstigs Bil AB

Biladministratör till Svenstigs Bil

Är du en strukturerad och proaktiv person som trivs med administrativa uppgifter och vill vara en del av en dynamisk arbetsmiljö? Då kan du vara den vi söker!

ROLLEN:

Som Biladministratör hos Svenstigs Bil kommer du att ha en central roll där du ansvarar för en rad olika administrativa uppgifter som stöttar vår försäljnings- och ekonomiavdelning. Vi på Svenstigs Bil är ett sammansvetsat team som stöttar varandra i alla lägen, vilket gör att vi levererar hög kundnöjdhet.

Vi befinner oss i ett spännande skede där denna roll övergår från en traditionell administrativ roll till att bli en mer integrerad del av vårt nya Customer Care-team, under ledning av Henrik Cronqvist, Leads Manager. Denna förändring innebär att vi nu lägger ännu större vikt vid kund- och säljservice i alla våra processer, vilket gör din roll ännu mer dynamisk och central.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Biladministration: Orderregistrering, betalningsbevakning, fakturering, leveranshantering och övrig redovisning i våra system (BAM/eDeal).
• Support: Ge administrativt stöd till försäljningsteamet och ekonomiavdelningen, samt delta i utvecklingen av interna processer.
• Telefonhantering: Hantera in- och utgående samtal, bevaka telefonkulturen inom företaget, och säkerställa att rätt information når rätt person.
• Posthantering: Hantering av både ankommande och avgående post.
• Kontorsinköp: Ansvara för inköp av kontorsmaterial, kaffe och andra förbrukningsvaror.

DU ?

Vi söker dig som:

• Är noggrann och strukturerad i ditt arbete.
• Är flexibel och kan anpassa dig till förändringar.
• Har god kommunikationsförmåga och kan vara rak och tydlig.
• Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
• Har erfarenhet av kundservice eller administrativt arbete, gärna inom bilbranschen (ej krav).

Vi erbjuder:

• En självständig men strukturerad roll med tydliga rutiner och system.
• Möjligheten att arbeta i en spännande och expansiv organisation.
• En arbetsplats med familjär anda och en kultur präglad av glädje, engagemang och ärlighet.

Vi värdesätter att du har ett proaktivt förhållningssätt och alltid strävar efter att ge kund och kollegor bästa möjliga service. Din nyfikenhet och engagemang i nya tekniker och arbetsmetoder kommer att vara viktigt för att du ska trivas i rollen.

VARFÖR SVENSTIGS BIL?

Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en helhetslösning kring sin bil från exempelvis tjänster som finansiering, serviceavtal och däckhotell, till exempelvis produkter som takboxar, bilstolar och däck. Vår huvudstrategi är att vara kundnära, och därför är vårt primära fokus att utöka med både produkter och tjänster som våra kunder efterfrågar. Vi värdesätter en arbetsmiljö där våra medarbetare kan växa, och vi lever varje dag efter vår värdegrund Glädje, Engagemang och Ärlighet.

Välkommen att bli en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång!

Startdatum: Enligt överenskommelse.
Plats: Värnamo eller Halmstad
Omfattning: Heltid, 100%
Lön: Efter överenskommelse.

VÄNTA INTE - DIN FRAMTID BEHÖVER DIG NU!

Tillsammans med FSK PEOPLE och Kajsa Ohlsson, vår samarbetspartner i rekryteringsprocessen, ser vi fram emot att få veta mer om dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FSK Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 11 augusti 2024

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024