Biladministratör till Hedin Bil Eklanda

Biladministratör till Hedin Bil Eklanda

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en proffsig och engagerad kollega till vår kund inom bilindustrin där du skall jobba med Biladministration

Hur ser en arbetsdag ut?

Inom biladministration arbetar man med hela processen -från beställning av bilar till leverans till kund. Du har daglig kontakt med våra säljare, myndigheter, finans- och försäkringsbolag. Du hanterar inkommande mejl, köpeavtal, bilägarbyten, dokumentation runt lån- och leasing samt säkerställer att alla handlingar är korrekta och klara till leveransdag. Du säkerställer även att vi följer de lagliga krav och förordningar som finns samt följer företagets Guidelines. Det kan stundtals vara hög arbetsbelastning samt deadlines att förhålla sig till som kan upplevas hektiskt. Här krävs mycket god prioriterings- och planeringsförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.

Teamets huvudsakliga uppgifter är:

• Hanteringen av ingående mejl och telefonsamtal
• Orderregistrering
• Slutgiltig kontrollfunktion av köpeavtal, finanser, betalningar etc.
• Registrera ägarbyte, försäkringar, garantier och finansiering
• Bilbetalningar och fakturahantering
• Hålla rutiner och processer uppdaterade samt sträva efter förbättring och effektivisering
• Registervård


Din Profil
Du brinner för att arbeta administrativt, är noggrann och systematisk samt har en förståelse för ekonomi.

Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och/eller servicearbete. Erfarenhet från fordonsbranschen anses som meriterande. Du behöver fungera bra i grupp och förstå värdet av bra teamwork, men samtidigt vara självgående i det dagliga arbetet. Vidare är du nyfiken på att lära dig nytt.

Du äger förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs, även utanför gruppens gränser.
Stresstålighet, samarbetsförmåga, flexibilitet och känsla för att ge god service kommer att ta dig långt och du räds inte för att ta tag i det som behövs göras.
Datorvana är ett krav.


Om företaget
Sysselsättningsgraden är på heltid och uppdraget startar omgående som konsult genom Autorekrytering.

Välkommen med din ansökan!


Kontaktuppgifter
Frågor kring tjänsten och processen besvaras av Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se eller Daniel Lidman på daniel.lidman@autorekrytering.se Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Autorekrytering
Autorekrytering är Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag nichat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande!

Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi är mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi utför uppdrag i hela Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024